סערת העופות

מאן דהו

Active member
שלחו לי את המצו"ב.
מישהו שמע על זה?
ידוע דעת הראש"ל על זה?
 

קבצים מצורפים

  • העופות בימינו תשפג.pdf
    212.7 KB · צפיות: 52
  • מכתב חדש של הרב משה שאול קליין שליט''א אדר תשפג.pdf
    66.4 KB · צפיות: 33
  • מכתב לאחד הרבנים בעניין מה שהתחדש בעופות עם הוספות מעודכן ניסן תשפג.pdf
    123.9 KB · צפיות: 27
  • מכתב מהרב משה שאול קליין שליט''א בעניין העופות טבת תשפ''ב.pdf
    1.5 MB · צפיות: 22
  • קונטרס אכילת עופות בזמננו מהדורה חדשה מנחם אב תשפא.pdf
    1.3 MB · צפיות: 29
  • קונטרס העוף בהלכה ובמציאות - מהדורה שניה.pdf
    2.5 MB · צפיות: 32
זה מה שמצאתי

 
אני יודע על אנשים שפשוט השתבשו מכל הפרסום הזה ומרעבים עצמם ובניהם מפני זה
אולי כדאי שמשהו יעשה סבב רבנים בענין זה ויוציא מכתבים שמותר לאכול עופות אלו
כי פשוט בעלי העלונים הנ"ל מפיצים דבריהם בכל שטיבלך ומפחידים את האנשים ואני יודע על בחורי ישיבה שהפסיקו לאכול בישיבה עופות וזה מאד מפריע להם ללימוד מה גם שמוצאים שם רע על כל גדולי ישראל שאוכלים עופות פיטם ולא חוששים לכל דמיונותיהם
 
אני יודע על אנשים שפשוט השתבשו מכל הפרסום הזה ומרעבים עצמם ובניהם מפני זה
אולי כדאי שמשהו יעשה סבב רבנים בענין זה ויוציא מכתבים שמותר לאכול עופות אלו
כי פשוט בעלי העלונים הנ"ל מפיצים דבריהם בכל שטיבלך ומפחידים את האנשים ואני יודע על בחורי ישיבה שהפסיקו לאכול בישיבה עופות וזה מאד מפריע להם ללימוד מה גם שמוצאים שם רע על כל גדולי ישראל שאוכלים עופות פיטם ולא חוששים לכל דמיונותיהם
מסכים לכל מילה.
ראיתי איזה בחור ישיבה שנמנע מאכילת עוף מחמתם, ושב והחליט שמחמת סיבה זו אסור לאכול גם ביצים, והחמיר על עצמו עוד לא לאכול בשר, ומוצרי חלב כי היוצא מן וכו' ונשתבש לגמרי, וכעת מפיץ כל ההבלים הללו באדיקות, וסופו יורש תרתי גיהנם.
 
בשביל לדעת שכך נוהגים לא צריך פה בפורום לשאול.
למפקפקים יש טיעונים שנראים כבדי משקל. אז לתועלת הציבור. למי שיש שיביא טיעונים הלכתיים. הפניות לספרים. או לפסקים של רבנים מפורסמים.
כי ברור שאם הרבנים המפורסמים היו אוסרים לחלוטין. הדבר היה מתפרסם ונותן את אותותיו בציבור. אבל זה לא מוכיח שהתירו בשופי. כדוגמת הרב וואזנר. שכמדומני כתב על זה וצידד להצריך הקפדה חזקה יותר בתערובות שעושים בעופות.
 
חשבתי לומר כתוב ברבותנו כי אדם שאוכל עוף מתקן נשמה שנמצאת בו, וכן בבשר ודגים. ובגמרא כתוב כי אדם רשע אין לו לאכול בשר, והוא שאינו מתקן הבשר.
ולכן הקב"ה נותן בדעתם לא לאכול בשר ועוף מכל מיני סיבות. אותם שסוברים צער בע"ח, אותם שסוברים שאין לסמוך על הכשרים כלל (עיין ערך א"י). ואתם שיוצאים על עופות.
ודי למבין.
לגבי הרב אמנון יצחק לא יודע...
עדיף שלא תדע. זה משחית את המידות
 
חשבתי לומר כתוב ברבותנו כי אדם שאוכל עוף מתקן נשמה שנמצאת בו, וכן בבשר ודגים. ובגמרא כתוב כי אדם רשע אין לו לאכול בשר, והוא שאינו מתקן הבשר.
ולכן הקב"ה נותן בדעתם לא לאכול בשר ועוף מכל מיני סיבות. אותם שסוברים צער בע"ח, אותם שסוברים שאין לסמוך על הכשרים כלל (עיין ערך א"י). ואתם שיוצאים על עופות.
ודי למבין.

עדיף שלא תדע. זה משחית את המידות
וזה הסיבה שמרן הגר"נ קרליץ זצ"ל לא אכל עופות פטם?
חוצפה.
וכל הפוסל...
 
חבל שלא מביאים טיעונים הלכתיים.
או פסקים מרבנים מפורסמים.
רק להגיד משועממים. משובשים. וכו' זה לא משכנע.
לפני כשנה גם אני נחשפתי לחומר הזה, וראיתי שיש שם הרבה טענות קשות, והתחלתי לברר אצל כמה רבנים מפורסמים ביותר, אחד מהם מנהל שחיטה בעצמו, והתפלאתי מאד שכולם אמרו פה אחד שלעוף של היום יש מסורת... וכששאלתי האם לקורניש ולמלאי ולשאר העופות יש מסורת? נעניתי שלא, ואז אמרתי שהעוף פטם הוא תוצאה של הקורניש ואין לו מסורת כלל, וכאן קיבלתי תשובה שאינה הלכתית כולם בערך באותו נוסח, צריך לברר אצל השוחטים הוותיקים, אנחנו לא בדקנו את זה, אבל כולם מתירים וכנראה שאין בעיה.
ואמנם הרב לובין והגרמ"ש קליין טוענים בהחלט שעופות הפטם זה בעיה חמורה לאחר שהם בררו את זה לעומק.
הסיבה היחידה שמבחינתי עוד שייך להתיר והיא שייכת רק אצל הספרדים שכבסיס לא הלכו כמו הרמ"א שחייבים מסורת, וזה על פי המאמר של הרב בקוולד שמראה שבכל הדורות לא הצריכו מסורת על כל עוף והעיקר הסימנים שנראים לעין, ושהתרנגול נראה תרנגול. אבל לבני אשכנז שדורשים מסורת, זה מוזר מאד לומר שלפטם שהומצא ועדין מומצא במאות שנים האחרונות יש מסורת ולפסול את הבראקל הטבעי כי אין לו מסורת.
אבל בנושא זה יש אנשים שזה יושב להם על הרבה כסף, והם עושים הכל להסתיר את הדבר מהרבנים, ולכן אנו נאלצים להמשיך לאכול את הפטם שהוא דיעבד של דיעבד אם לא יותר גרוע מכך, כפי שמבין כל מי שקרה את החומר של שני הצדדים (כולל התגובות של תלמידי הרב לנדא זצ"ל) בכובד ראש, בלי רגש ובלי טענות רגשיות.
 
חזור
חלק עליון