דבר שהחריד אותי מעט.
בימים האחרונים לא יצא לי להתפלל בבית כנסת הקבוע ליד ביתי ונאלצתי להתפלל אצל הליטאים. אך היום התפללתי שם מנחה 20 דק׳ לפני השקיעה, וערבית בשקיעה. ובסיום ה׳עלינו לשבח׳ התחלתי ב׳לשם יחוד׳ לספירת העומר, אך לא התחילו בזה כלל.
כששאלתי לאחד המתפללים שהיה מאחורי אמר לי שכולם עושים זאת בבית כיוון שספירה״ע בשקיעה היא לא לכתחילה.
ועמדתי והשתוממתי, איך סומכים על כך? באותו מניין אחד שפכתי שיחי לפני אחד מחבריי, שהרי בקלות אפשר לבוא הביתה ולשכוח מהספירה, וכבר עדיף לעשות ספיה״ע דיעבד כשכולם כבר נמצאים, מאשר לספור בבית שהמכשלה בו מרובה. והשו״ע מפורש אומר שאפשר לברך על כך.
בימים האחרונים לא יצא לי להתפלל בבית כנסת הקבוע ליד ביתי ונאלצתי להתפלל אצל הליטאים. אך היום התפללתי שם מנחה 20 דק׳ לפני השקיעה, וערבית בשקיעה. ובסיום ה׳עלינו לשבח׳ התחלתי ב׳לשם יחוד׳ לספירת העומר, אך לא התחילו בזה כלל.
כששאלתי לאחד המתפללים שהיה מאחורי אמר לי שכולם עושים זאת בבית כיוון שספירה״ע בשקיעה היא לא לכתחילה.
ועמדתי והשתוממתי, איך סומכים על כך? באותו מניין אחד שפכתי שיחי לפני אחד מחבריי, שהרי בקלות אפשר לבוא הביתה ולשכוח מהספירה, וכבר עדיף לעשות ספיה״ע דיעבד כשכולם כבר נמצאים, מאשר לספור בבית שהמכשלה בו מרובה. והשו״ע מפורש אומר שאפשר לברך על כך.