ואת"ל שמכיון שבפסוק זה בסמיכות והפרשה היא מילה יחידה, לכן שינו, את מה תאמר על פרשת בְּהַר, שכך קוראים גם את שם הפרשה, ולא "בָּהָר".1. למשל - מקובל לומר חומש במדבר בפת"ח , במקור זה בְּמִדְבַּ֥ר.
אלו שני חכמים שוניםרדב"ז ורידב"ז
בדיוק. ויש מתבלבלים ומחליפים ביניהם.אלו שני חכמים שונים
כמה ספרים יש לו? אני מכיר רק אחדלרב יהודה לביא בן דוד שליטא יש הרבה בנושא זה והדומה לזה בספריו הנפלאים שבט מיהודה
היו שני רבינו בחיי (חובות הלבבות ועל התורה)גם רבינו בחיי, שמעתי כמה וואריציות בהגיית שמו.
ידוע ומפורסםהיו שני רבינו בחיי
אבל זה חידוש.שכל אחד נקרא אחרת
יש לו 5 חלקים של שבט מיהודה [חלקם בכריכה רכה]כמה ספרים יש לו? אני מכיר רק אחד
לפי ספרי הדקדוק של הקדמונים שוא נע אמור להיות בדרך כלל כפתח מהיר ולא כנהוג היום כסגול. ולכן הנכון [יותר] כפי שנוהגים לומר במדבר בפתח.1. למשל - מקובל לומר חומש במדבר בפת"ח , במקור זה בְּמִדְבַּ֥ר.
אז אולי גם "נקודות הַכָּסֶף"...- אבן האזל, וְיָשַׁבְתָּ אֵצֶל הָאֶבֶן הָאָזֶל.
- מאור ושמש, אַתָּה הֲכִינוֹתָ מָאוֹר וָשָׁמֶשׁ.
(אז אולי גם יערות דבש)כלי יקר - פסוק: יֵ֣שׁ זָ֭הָב וְרׇב־פְּנִינִ֑ים וּכְלִ֥י יְ֝קָ֗ר שִׂפְתֵי־דָֽעַת׃
יש ויש - הרב בן ציון מוצפי והרב יצחק יוסף.ספר הרוקַח או הרוקֵחַ (כמו רוקח בקופ"ח)??
שמעתי אומרים כך ושמעתי אומרים כך
אם היית יודע כמה מרן צעק על זה בשיעורים..... שצריך לומר ספרי עם צירי ולא חיריק כי ספרי בחיריק זה ספר שלי... ואילו ספרי זה על במדבר דברים.סִפְרֵי (שהוא נקרא ברבים כיון שהוא על שני ספרים, במדבר ודברים. ויש שקוראים אותו בחיריק)
?תקפו כהן
אנשים נוהגים לקרוא לספר: "תָּקְפּוֹ כהן" וצ"ל "תְּקַפוֹ כהן".