• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ספר משנה ברורה משנת יוסף

בס"ד

יומא טבא לרבנן

שמחים אנו להודיע כי הופיע כרך חדש

בסדרת הספרים שכבשו את עולם התורה

"משנה ברורה – משנת יוסף"

חלק ג' – שבת

בנוסף לחלקים א' (ב"כ) ב' (ב"כ)



עוד לא היה כבושם הזה



הספר כולל בתוכו חיבורים:


'עמק המלך' – בו מתומצת בבקיאות רבה כל דברי הבית יוסף על מחלוקות הראשונים ומסקנות ומקורות הסוגיות.

'תוספת המשנה' – בו פוסקי גאוני ספרד קדמונים ואחרונים בתוספת מאות ואלפי הלכות אקטואליות.



הספר יחיד מסוגו שבכל הלכה תמצא מקור מהגמרא ומהראשונים עד להלכה ולמעשה ממש בפרטי פרטים.

ניתן לרכוש את הספר אצל המחבר 052-7628528
מצורף תמונות של המחבר עם מרן הראשל"צ שליט"א​

תמונה 1.jpgתמונה 2.jpg
 
על אוהב ציון ודומיו...
עם כל כך הרבה הוצאות של משנה ברורה לפי דעת הספרדים אבדתי את הדרך, מישהו יודע להגיד איזה הוצאה מר"ן שליט"א ממליץ יותר או פחות (אור המזרח, משנת חכמים, כסא רחמים, תפארת, משנת יוסף, עמודי הוראה, מאורות, יש עוד אחד ונראה שאין צורך לציינו)?
 
נערך לאחרונה:
עם כל כך הרבה הוצאות של משנה ברורה לפי דעת הספרדים אבדתי את הדרך, מישהו יודע להגיד איזה הוצאה מר"ן שליט"א ממליץ יותר או פחות (אור המזרח, משנת חכמים, כסא רחמים, תפארת, משנת יוסף, עמודי הוראה, יש עוד אחד ונראה שאין צורך לציינו)?
נ"ב: יש עוד יותר מאחד.
 
מזל"ט. שמועה טובה תדשן עצם.
לענ"ד מבחינת הסדר משנת יוסף עולה על כולם, מביא על הסדר את כל דברי הכה"ח, הבא"ח, מרן זיע"א, אול"צ ילקו"י, הלכ"ב, ספרי הרב משה לוי.
והכל ערוך בבהירות ותימצות, ועם כותרות משנה שמקילות על המחפש למצוא את מבוקשו.
בקיצור הכי מסודר והכי מקיף.
אפשר לראות זאת גם מבחינת הכמות, שכל כרך של משנ"ב מוציא בב' כרכים גדולים. (והוא לא מורח את הטקסט). לעומת שאר ההוצאות שאני פגשתי (חוץ מעמודי הוראה ואור המזרח השתמשתי בכולם), שהם כל כרך של משנ"ב בכרך אחד.
אני אישית ממליץ עליו, לכל מי שאני מכיר.

אולם לא אוכל למנוע טוב מבעליו שבמשנ"ב מאורות ג"כ עשו עבודה נהדרת, אמנם מבחינת הסדר וכו' משנת יוסף עולה עליהם. אבל מבחינה עיונית הם עשו מה שאף אחד כמדומה לא עשה. כי הם לא רק הביאו את השיטות מהספרים, אלא גם העירו בהע' שוליים הערות מדילם. ולפעמים הערות חשובות ביותר.
 
ספר יפה מאוד! בעיקר מפני שהכותב לא מתיימר להכניס את דעותיו אלא רק להביא את הדברים ככתבם וכלשונם (שלא כמו 'איש מצליח' לדוג'). עצם ההוספה של קיצור הבית יוסף היא הוספה קריטית שמשנה את כל פני הלימוד.

ולרב המחבר שליט"א! אם אתה קורא את זה, אשמח אם יעבדו בעיקר על חלק ה', יש על זה רק 'איש מצליח' (ככל שידוע לי) וחבל, זה מקשה מאוד על הלימוד של הלכות פסח יו"ט וחוה"מ.

(הבהרה: שאיש לא יחשוב שיש לי משהו נגד 'איש מצליח' בגלל שהם מכס"ח וכדו', נטו בגלל שהם מכניסים את דעותיהם יותר מידי ואפילו להכריע בקלות דעת שלא כדברי מרן השו"ע או לדחות בשוויון נפש את מה שביאר הגאון משנ"ב בדברי השו"ע במפורש)
 
לענ"ד זה ספר מצויין שנצמדים מאוד לדעת מרן הרב עובדיה ומביאים עוד הרבה דעות ונושאים מעניינים, רק שיש נמנעים בגלל האריכות. ומאורות מאוד מקצרים אך תמציתיים
שהם כל כרך של משנ"ב בכרך אחד
בתפארת שבת ב' חלקים, וברכות ב' חלקים (ובינתיים הוציאו רק אחד)
 
לענ"ד זה ספר מצויין שנצמדים מאוד לדעת מרן הרב עובדיה ומביאים עוד הרבה דעות ונושאים מעניינים, רק שיש נמנעים בגלל האריכות. ומאורות מאוד מקצרים אך תמציתיים

בתפארת שבת ב' חלקים, וברכות ב' חלקים (ובינתיים הוציאו רק אחד)
אני יכול להבין למה יש שאוהבים את 'תפארת' איך הרגשתי לא פעם שהם מאבדים את העיקר של הספר, שזה ללמוד מ"ב עם פוסקי ספרדי, כל המ"ב כתוב בחצי כתב, דהיינו קטן, וכל פוסקי ספרד בגדול. יש שיאהבו את זה.. אני הרגשתי שאבדנו את העיקר, לענ"ד אם הייתי רוצה ללמוד את פוסקי ספרד בלבד, הייתי מחפש ספר שמלקט הכל.. לכן לצערי אני מחפש לי ספר אחר, לצערי מאחר שהם עשו עבודה נפלאה.
משנה יוסף נראה קצת יותר טוב לענ"ד למרות שלא הבנתי למה להכניס את סי' שיח לכרך הזה אם זה בנוי על מ"ב.
 
נערך לאחרונה:
סימן שי"ח נכנס היות והוא קשור מאוד לסימן רנ"ג
אני יודע ועדין.. מאמין שגם השו"ע ידע את זה והוא עדין השאיר את סימן שיח במקומו (כמובן שלא ישמע כמזלזל). אגב בתמונות לא הבאת מדבריו וסדר הכתיבה של הספר.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון