שילה אפרהימי
Well-known member
אם תוכל לצרף גם את הצד של הביאוריםמצו"ב תמונות והסכמות מתוך הספר
אם תוכל לצרף גם את הצד של הביאוריםמצו"ב תמונות והסכמות מתוך הספר
בקישור שצירף ה"ה @רזיאל בהודעה זו:אם תוכל לצרף גם את הצד של הביאורים
אני אישית מאוד נהנה מהחיבור, קניתי אותו כי רציתי להתחיל דף יומי בהלכה במתכונת של דרשו אלא חיפשתי מ"ב טובה שאינה דרשו ואני נהנה ממנו עד למאוד למרות שיש כמה דברים (בעיקר של עריכה) שהייתי משנה עם זאת המעלות עולות על כך.נראה מוצלח מאוד!
מחילה אבל משנת יוסף ומאורות עולים עליו.משנה ברורה תפארת הוציאו כבר על משנה ברורה חלק ב' וגם על חלק ה'
אפילו לא מתחילים להתחרות מבחינת ההיקף. (אם כי שבאיזהו מקומן ישנו חוסר דיוק בדבריו של מרן הרב עובדיה.)ב
מחילה אבל משנת יוסף ומאורות עולים עליו.
תפארת גם יש ב חלקיםאפשר לראות זאת גם מבחינת הכמות, שכל כרך של משנ"ב מוציא בב' כרכים גדולים. (והוא לא מורח את הטקסט). לעומת שאר ההוצאות שאני פגשתי (חוץ מעמודי הוראה ואור המזרח השתמשתי בכולם), שהם כל כרך של משנ"ב בכרך אחד.
שני החלקים יצאובתפארת שבת ב' חלקים, וברכות ב' חלקים (ובינתיים הוציאו רק אחד)
מה המעלות של תפארת. (זה שלפעמים הביאו מקור שהוא לא הביא אינו נקרא מעלה, כי בכל ספר יש מקורות שנעלמו ממנו ומאידך להיפך), כוונתי על מבנה הספר.זה שתי סוגים שונים, יש כאלה שקשה להם עם העמודים הבודדים נוסח שוטנשטיין, ויש כאלה שמעדיפים כך. בכל אופן יש מעלה בזה ומעלה בזה, אני חושב באמת שמשנת יוסף טוב יותר, אבל לא בהרבה.
ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.מה המעלות של תפארת. (זה שלפעמים הביאו מקור שהוא לא הביא אינו נקרא מעלה, כי בכל ספר יש מקורות שנעלו ממנו ומאידך להיפך), כוונתי על מבנה הספר.
מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור. (עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.
יש ויש.מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור.?
ייתכן גם בגלל שכתב הכל בסוף ולא דף מול דף גם נדמה לי שהספר בפורמט גדול ופחות נוח.(עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).
לא נראה לי שהוא התכוון שהם לא אלא שהוא מוכר ככזה ומוחזק כך לדעתו.ולגבי ההוצאת דברים מהקשרם זה ממש הוצאת שם רע על משנ"י ומאורות, אא"כ תוכיח אחרת, ממעקב שלי הם מדוייקים מאוד.
השאלה היתה מה המעלות של תפארת עליהם.לא נראה לי שהוא התכוון שהם לא אלא שהוא מוכר ככזה ומוחזק כך לדעתו.
הוא רואה בזה מעלה שהמחבר של תפארת לדעתו מוכר ומוחזק ככזה, ולא שהאחרים לא אלא כנראה לדעתו יש פחות סיכון בלקנות ממי שכבר מוכר ככזה.(על אף שייתכן וגם השניים כנ"ל ואולי יותר).השאלה היתה מה המעלות של תפארת עליהם.
למה תמיד לדבר בצורה פוגענית ומתריסה ולחשוב שכולם רוצים ללכלך ולדבר דברים רעים? אני ציינתי את המעלות שאפשר למצוא בספר כל אחד לטעמו בלי להתייחס כלל לספרים האחרים והנה מייד כמו פעמים רבות בעבר אתה ישר מציג את זה כמשהו דורסני ופוגעני, לא כל האנשים בעולם רוצים להתווכח וללכלך על השני, יש גם אנשים טובים. תשנה גישה בבקשה, זה בלתי נסבל.מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור. (עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).
ולגבי ההוצאת דברים מהקשרם זה ממש הוצאת שם רע על משנ"י ומאורות, אא"כ תוכיח אחרת, ממעקב שלי הם מדוייקים מאוד.
אני חושב שאין לי בהבנת הנקרא, היה נידון מה המעלות של תפארת לגבי האחרים,למה תמיד לדבר בצורה פוגענית ומתריסה ולחשוב שכולם רוצים ללכלך ולדבר דברים רעים? אני ציינתי את המעלות שאפשר למצוא בספר כל אחד לטעמו בלי להתייחס כלל לספרים האחרים והנה מייד כמו פעמים רבות בעבר אתה ישר מציג את זה כמשהו דורסני ופוגעני, לא כל האנשים בעולם רוצים להתווכח וללכלך על השני, יש גם אנשים טובים. תשנה גישה בבקשה, זה בלתי נסבל.
כלומר אתה טענת שבשונה מהאחרים הוא כן בר סמכא ולא מוציא דברים מהקשרם, כלומר שהאחרים אינם ברי סמכא ומוציאים דברים מהקשרם. ועל זה עניתי שהם כן ברי סמכא ומדוייקים. (אז טענתך כנגדי על הדורסנות ופוגענות, מופנית בחזרה אליך).ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.
אתה מזמן ליישם את מה שאתה כותב לי כמוסר, לגביי.לא באתי להתווכח, אם זה מה שאתה רוצה להשיג, ועצם זה שאתה תמיד חושב כאילו מנסים לפגוע ולתקוף ולזלזל וכדו' זה בעייתי מאוד. אם לא תתחיל לדון לכף זכות ורק תשפוט אנשים לרעה כל הזמן, תמצא את עצמך במקום בעייתי מאוד.