• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ספר משנה ברורה משנת יוסף

אם תוכל לצרף גם את הצד של הביאורים
בקישור שצירף ה"ה @רזיאל בהודעה זו:

יש תמונה גם מהביאור הנה התמונה:
 

קבצים מצורפים

  • 7049_21022022143614.jpg
    7049_21022022143614.jpg
    221 KB · צפיות: 25
נראה מוצלח מאוד!
אני אישית מאוד נהנה מהחיבור, קניתי אותו כי רציתי להתחיל דף יומי בהלכה במתכונת של דרשו אלא חיפשתי מ"ב טובה שאינה דרשו ואני נהנה ממנו עד למאוד למרות שיש כמה דברים (בעיקר של עריכה) שהייתי משנה עם זאת המעלות עולות על כך.
 
זה שתי סוגים שונים, יש כאלה שקשה להם עם העמודים הבודדים נוסח שוטנשטיין, ויש כאלה שמעדיפים כך. בכל אופן יש מעלה בזה ומעלה בזה, אני חושב באמת שמשנת יוסף טוב יותר, אבל לא בהרבה.
 
אפשר לראות זאת גם מבחינת הכמות, שכל כרך של משנ"ב מוציא בב' כרכים גדולים. (והוא לא מורח את הטקסט). לעומת שאר ההוצאות שאני פגשתי (חוץ מעמודי הוראה ואור המזרח השתמשתי בכולם), שהם כל כרך של משנ"ב בכרך אחד.
תפארת גם יש ב חלקים
 
זה שתי סוגים שונים, יש כאלה שקשה להם עם העמודים הבודדים נוסח שוטנשטיין, ויש כאלה שמעדיפים כך. בכל אופן יש מעלה בזה ומעלה בזה, אני חושב באמת שמשנת יוסף טוב יותר, אבל לא בהרבה.
מה המעלות של תפארת. (זה שלפעמים הביאו מקור שהוא לא הביא אינו נקרא מעלה, כי בכל ספר יש מקורות שנעלמו ממנו ומאידך להיפך), כוונתי על מבנה הספר.
 
נערך לאחרונה:
מה המעלות של תפארת. (זה שלפעמים הביאו מקור שהוא לא הביא אינו נקרא מעלה, כי בכל ספר יש מקורות שנעלו ממנו ומאידך להיפך), כוונתי על מבנה הספר.
ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.
 
ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.
מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור. (עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).
ולגבי ההוצאת דברים מהקשרם זה ממש הוצאת שם רע על משנ"י ומאורות, אא"כ תוכיח אחרת, ממעקב שלי הם מדוייקים מאוד.
 
מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור.?
יש ויש.
(עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).
ייתכן גם בגלל שכתב הכל בסוף ולא דף מול דף גם נדמה לי שהספר בפורמט גדול ופחות נוח.
ולגבי ההוצאת דברים מהקשרם זה ממש הוצאת שם רע על משנ"י ומאורות, אא"כ תוכיח אחרת, ממעקב שלי הם מדוייקים מאוד.
לא נראה לי שהוא התכוון שהם לא אלא שהוא מוכר ככזה ומוחזק כך לדעתו.

אני מכיר כמה שלומדים בו ונהנים.(לי באופן אישי אין, מרוב הוצאות התבלבלתי ובסוף לא קניתי כלום...)
 
השאלה היתה מה המעלות של תפארת עליהם.
הוא רואה בזה מעלה שהמחבר של תפארת לדעתו מוכר ומוחזק ככזה, ולא שהאחרים לא אלא כנראה לדעתו יש פחות סיכון בלקנות ממי שכבר מוכר ככזה.(על אף שייתכן וגם השניים כנ"ל ואולי יותר).
עכ"פ כך נראה לי כוונתו הכי טוב שיבוא הוא הי"ו ויבאר למה התכוון וחסל.
 
מי אמר שאריכות זה מעלה, הרי כל מה שאנשים מחפשים כאן זה הקיצור. (עי' ערך משנ"ב משנת חכמים שהוא הראשון שעשה את הרעיון הזה, ובגלל שהכתב באריכות כולם עקפו אותו).
ולגבי ההוצאת דברים מהקשרם זה ממש הוצאת שם רע על משנ"י ומאורות, אא"כ תוכיח אחרת, ממעקב שלי הם מדוייקים מאוד.
למה תמיד לדבר בצורה פוגענית ומתריסה ולחשוב שכולם רוצים ללכלך ולדבר דברים רעים? אני ציינתי את המעלות שאפשר למצוא בספר כל אחד לטעמו בלי להתייחס כלל לספרים האחרים והנה מייד כמו פעמים רבות בעבר אתה ישר מציג את זה כמשהו דורסני ופוגעני, לא כל האנשים בעולם רוצים להתווכח וללכלך על השני, יש גם אנשים טובים. תשנה גישה בבקשה, זה בלתי נסבל.
 
למה תמיד לדבר בצורה פוגענית ומתריסה ולחשוב שכולם רוצים ללכלך ולדבר דברים רעים? אני ציינתי את המעלות שאפשר למצוא בספר כל אחד לטעמו בלי להתייחס כלל לספרים האחרים והנה מייד כמו פעמים רבות בעבר אתה ישר מציג את זה כמשהו דורסני ופוגעני, לא כל האנשים בעולם רוצים להתווכח וללכלך על השני, יש גם אנשים טובים. תשנה גישה בבקשה, זה בלתי נסבל.
אני חושב שאין לי בהבנת הנקרא, היה נידון מה המעלות של תפארת לגבי האחרים,
ואתה כתבת על זה:
ההערות בסוף הספר והוא מאריך יותר. גם הרב בר סמכא לסמוך על הציטוטים שלו, שלא מוציא דברים מהקשרם ומביא בד"כ את מה שצריך.
כלומר אתה טענת שבשונה מהאחרים הוא כן בר סמכא ולא מוציא דברים מהקשרם, כלומר שהאחרים אינם ברי סמכא ומוציאים דברים מהקשרם. ועל זה עניתי שהם כן ברי סמכא ומדוייקים. (אז טענתך כנגדי על הדורסנות ופוגענות, מופנית בחזרה אליך).
 
לא באתי להתווכח, אם זה מה שאתה רוצה להשיג, ועצם זה שאתה תמיד חושב כאילו מנסים לפגוע ולתקוף ולזלזל וכדו' זה בעייתי מאוד. אם לא תתחיל לדון לכף זכות ורק תשפוט אנשים לרעה כל הזמן, תמצא את עצמך במקום בעייתי מאוד.

ובעניין הספרים, כמו שביארו לך, לא שהטלתי דופי באחרים - אלא שאני לא מכיר אותם ולא יכול לומר שהם מצטטים בדיוק מה שצריך ולא מחסירים מה שצריך להבנה וכדו' כך שאם אני לדוג' יתחיל ללמוד בספרים האלו אני יבדוק כל דבר שאראה לנכון ורק אחרי שאראה שהם עקביים ומצטטים טוב אזי אני אוכל לסמוך עליהם לגמרי.
 
לא באתי להתווכח, אם זה מה שאתה רוצה להשיג, ועצם זה שאתה תמיד חושב כאילו מנסים לפגוע ולתקוף ולזלזל וכדו' זה בעייתי מאוד. אם לא תתחיל לדון לכף זכות ורק תשפוט אנשים לרעה כל הזמן, תמצא את עצמך במקום בעייתי מאוד.
אתה מזמן ליישם את מה שאתה כותב לי כמוסר, לגביי.
 
חזור
חלק עליון