• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ספר שאינו מתליע.

בעלון יביע אומר פרשת ואתחנן הובאה חידה, וז"ל התשובה:
מסופר על התשב"ץ שהיה מכבד מאוד את הספרים, ויום יום היה מנקה אותם במטלית של משי וזכה שהרקבון והעש לא שלטו בספריו, ואכן בדקו בספריות רבות עתיקות שספרים רבים נעשו נקבים נקבים, חלולים חלולים. ואילו ספרי התשב"ץ נשארו שלמים ויפים.
 
נערך לאחרונה:
מש"כ שברכת התורה דאורייתא, כוונתו לברכות התורה שמברכים אחר ברכות השחר? או שמא ברכות העולה לקרוא בס"ת?
ויותר נראה לי שכוונתו לברכות התורה שאחר ברכות השחר, וזה ממסקנתו שאם נסתפק חוזר ומברך, ואם כוונתו לעולה לקרוא בתורה, לא מובן כ"כ מה שייך להסתפק אם בירך, וכי אין שם מנין שידע לומר לו אם בירך אם לאו?!
נכון הדבר?
 
מש"כ שברכת התורה דאורייתא, כוונתו לברכות התורה שמברכים אחר ברכות השחר? או שמא ברכות העולה לקרוא בס"ת?
ויותר נראה לי שכוונתו לברכות התורה שאחר ברכות השחר, וזה ממסקנתו שאם נסתפק חוזר ומברך, ואם כוונתו לעולה לקרוא בתורה, לא מובן כ"כ מה שייך להסתפק אם בירך, וכי אין שם מנין שידע לומר לו אם בירך אם לאו?!
נכון הדבר?
נכון.
 
חזור
חלק עליון