• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

סקר בעניין הרפורמה המשפטית

מה דעתך על הרפורמה?

  • בעד

    קולות: 22 78.6%
  • נגד

    קולות: 2 7.1%
  • מה שתעשה הקואליציה (לא נוגע לחרדים)

    קולות: 2 7.1%
  • לא מעניין

    קולות: 2 7.1%

  • סה"כ בוחרים
    28
מה הפירוש "מה דעת הציבור החרדי"? אתה חדש בעולם החרדי?! וכי אינך יודע שלציבור החרדי אין דעה בפני עצמו, אלא הוא הולך אחר דעת תורה?!
שמא כוונתך לשאול מהי הדעת התורה בציבור החרדי, אך אין מקום לעשות סקר בעניין!...
 
מה הפירוש "מה דעת הציבור החרדי"? אתה חדש בעולם החרדי?! וכי אינך יודע שלציבור החרדי אין דעה בפני עצמו, אלא הוא הולך אחר דעת תורה?!
שמא כוונתך לשאול מהי הדעת התורה בציבור החרדי, אך אין מקום לעשות סקר בעניין!...
טוב, אז יש פה לע"ע 75% חרדים... (חוץ מהנמנעים כמובן)
 

יחסו למערכת החוק​

הרב עובדיה יוסף התנגד להליכה לבתי המשפט הישראלים, מאחר שאינם דנים על פי דין תורה. הוא כתב:

”ודע כי אף על פי שהסמכות החוקית כיום מטעם הממשלה לדון היא לבתי המשפט החילוניים והשופטים שם יהודים הם, עם כל זה ברור על פי דין תורתנו הקדושה – התובע את חבירו בבתי משפט שלהם גדול עוונו מנשוא, והוא בכלל מה שפסקו הרמב"ם והטור והשולחן ערוך, שכל הדן בערכאות [בתי משפט] שלהם הרי זה רשע וכאילו חרף וגידף והרים יד בתורת משה רבינו” (שו"ת יחוה דעת חלק ד' סימן ס"ה)
הרב יוסף היה בקרב המחנה הרבני המתון בהחילו על המקרה הישראלי את הכלל דינא דמלכותא דינא, ומכאן שאסור להעלים מס וכיוצא בזה. אך בעניינים שבין אדם לחברו הוא לא התיר לפסוק בניגוד לדיני התורה.

בפברואר 1999 התבטא הרב יוסף נגד בית המשפט העליון: ”אלו קוראים את עצמם בית משפט עליון? לא שווים. בבית משפט תחתון צריך לשים אותם. הם, בשבילם ברא את כל הייסורים שבעולם. כל מה שישראל סובלים, רק בשביל הרשעים האלה. ריקים ופוחזים. שיפחה כי תירש גבירתה. מה הם יודעים? ילד שלנו בן 7–8 שנה יודע ללמוד יותר טוב מהם ללמוד תורה. אלה שמו אותם בבית משפט עליון. מי בחר בהם, מי עשה אותם שופטים, אלא שר המשפטים, צר ואויב הוא אהב אותם והוא המליץ שצריכים לבוא אצל הנשיא והנשיא שם אותם שופטים. מה, עשו בחירות? מי אמר שהעם רוצה כאלה שופטים רשעים כאלה. כולם סוררים ומורים. אין להם לא דת ולא דין. כולם בועלי נידות. כולם מחללי שבת. אלה יהיו השופטים שלנו? עבדים משלו בנו[103]

בעקבות התבטאות זו עתרה התנועה למען איכות השלטון בישראל לבג"ץ, בתביעה שיורה להעמיד לדין את הרב יוסף. בג"ץ דחה את העתירה[104] בהסתמכו על עקרון חופש הביטוי, אך מתח ביקורת על דבריו של הרב יוסף.

באוגוסט 2009, בעקבות הרשעתו של השר שלמה בניזרי, תקף הרב יוסף את שופטיו של בניזרי, ואמר ”צר לנו מאד על משפט העוול שנעשה לידידנו רב הפעלים, שעוסק בכל ימיו בלהרביץ תורה ולהאדירה. אוי לנו שיש לנו בית משפט מעוות כזה. אין להם לא דת, לא דין, לא מאמינים בשום דבר”[105].
 
היא כבר מגבה אותם.
לא צריך ללכת לתשקורת שלהם בשביל לראות שהם רק מחכים שיהיה משבר חוקתי.

(הרי הם מרוויחים רייטינג מה״אקשן״. אז ברור שהם מחכים שזה יקרה)
בלי קשר לרייטינג, הם גם שמאלנים
 
חזור
חלק עליון