• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם הרב יהודה עדס השתתף בכינוס ראשי הישיבות בעניין הגיוס והאם הוא שלח מכתב גם לחברי מועצת חכמי התורה?

שילה אפרהימי

Well-known member
כתבה שהתפרסמה היום מספרת על 'מגדולי התודה בציבור בני התורה הספרדי' ששלח מכתב למועצת 'גדולי התורה' אחרי שכבר בכינוס של כל ראשי הישיבות הספרדים קיבלו החלטה כוללת שכזו. לא ידוע לי מי עומד מאחורי הכתבה החריגה הזו, האם שלח מכתב גם לחברי מועצת חכמי התורה, או האם השתתף בכינוס ראשי הישיבות. בכתבה לא מוזכר דבר שכזה, וצורת ההצגה של הדברים נראית כאילו נעשו מתוך כוונת מכוון להגדיל ולפרסם. מה שלא עשה שום ראש ישיבה עד כה.

והרי הכתבה לפניכם כפי שנכתבה באתר כל רגע:

הגר"י עדס לחברי המועצות: לא להיכנס ללא חוק גיוס מתוקן​

הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב מגדולי ראשי הישיבות הספרדים ומגדולי התורה בציבור בני התורה הספרדי שיגר אמש מכתב עליו חתום גם ראש הישיבה הגר"מ צדקה - לכל חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה: "לעמוד כחומה בצורה שהמפלגות החרדיות לא יכנסו בשום אופן לקואליציה כל זמן שאין התחייבות מפורשת בכתב להסדרת הדיחוי"​

גדולי ראשי הישיבות הספרדים ממשיכים במאבקם להכניס את חוק טל שיהיה ללא יעדים ומכסות בהסכם הקואליציוני של המפלגות החרדיות עם הליכוד. זאת לאחר התעלמות מוחלטת בקרב ההגנה הפוליטית לקריאת גדולי התורה הספרדים.
הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב מגדולי ראשי הישיבות הספרדים ומגדולי התורה בציבור בני התורה הספרדי שיגר אמש מכתב עליו חתום גם ראש הישיבה הגר"מ צדקה - לכל חברי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה, ובראשם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והאדמו"ר מגור.
במכתב שנשלח לכל חברי המועצת באופן הוסיף כאמור הגר"מ צדקה את חתימתו נכתב כי "את אחי אנוכי מבקש. עומדים אנו בשעת כושר מיוחדת שאי אפשר להקים ממשלה ללא הצטרפות המפלגות החרדיות.
"ובאנו בזה לזעוק את זעקת עולם התורה הספרדי, ואת אחי אנוכי מבקש, באשר גזירה זו של הגיוס אכלה כל חלקה טובה בציבור בני התורה הספרדים, וכפי שידוע לנו באופן ברור ומהימן, שבחור ספרדי שלא גדל בסביבה חרדית, והולך לקבל דיחוי, הם מנצלים את חולשתו, ומציעים פיתויים רבים הן בלימודים והן בכסף, ורבים חללים הפילה.
"והננו בזה בבקשה ממעכ"ת שליט"א לעמוד כחומה בצורה שהמפלגות החרדיות לא יכנסו בשום אופן לקואליציה כל זמן שאין התחייבות מפורשת בכתב להסדרת הדיחוי, ללא שום מכסות יעדים ופיתויים כל שהם, כפי שהיה בעבר.
"והשי"ת יערה עלינו רוח טהרה ממרום, ויעשה לנו ניסים ונפלאות כימים ההם בזמן הזה".
גורמים שהיו מעורים במכתב ציינו ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בצעד חריג במיוחד, הן לאור העובדה שראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס נמנע בשנים האחרונות מלהביע דעתו בפומבי בנושאים ציבוריים, הן מצד התוכן הדרמטי של המכתב, והן מצד ייעודו כמכתב אישי לכל אחד מחברי שתי המועצת של דגה"ת ואגודת ישראל גם יחד.
יצוין כי למרות שראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה כבר פרסם דעתו בבירור בעניין יחד עם גדולי ראשי הישיבות הספרדיים, בכל זאת הוא נעתר לבקשת רה"י הגר"י עדס וצירף חתימתו ג"כ למכתב לחברי המועצות, על מנת להכחיש את הפרסומים שכביכול בשיחה עם ראשי ש"ס הוא חזר בו ושינה את דעתו.
משיחות פנימיות עם מקורביו של ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס נודע, כי המכתב אמנם מיום כ"א כסלו, אך שליחתו לחברי המועצת התעכבה במטרה להשפיע על החכי"ם החרדיים בדרכים אחרות, ובלית ברירה נאלץ אמש ראש הישיבה למסור את מכתבו החריג לכל א' מחברי המועצות באופן אישי כנזכר.
 
חזור
חלק עליון