סקר מתי אתם מקבלים שבת?

מדובר על קבלת שבת ממש ולא על תחילת נוסח קבלת שבת (מזמור לדוד ולכה דודי)

  • בשעון קיץ בפלג המנחה

    קולות: 1 4.8%
  • כל השנה בפלג

    קולות: 1 4.8%
  • 15 דקות לפני השקיעה

    קולות: 5 23.8%
  • 10 דקות לפני השקיעה

    קולות: 5 23.8%
  • 5 דקות לפני השקיעה

    קולות: 8 38.1%
  • 2 דקות לפני השקיעה

    קולות: 7 33.3%
  • 20 דקות לפני השקיעה

    קולות: 2 9.5%

  • סה"כ בוחרים
    21

מרפסן איגרי

Well-known member
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
 
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
חוץ מזה אם דעתו להתפלל מנחה במנין מסויים אינו נגרר אחרי הרוב דכל מניין הוא בפני עצמו וכמ"ש האחרונים.
 
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
חוץ מזה אם דעתו להתפלל מנחה במנין מסויים אינו נגרר אחרי הרוב דכל מניין הוא בפני עצמו וכמ"ש האחרונים.
אני חושב שהוא התכוון מתי הציבור אצלכם בביהכנ"ס (ואתם בתוכו) מקבל שבת.
 
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
 
 
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
אם בפועל רוב האנשים בעיר קבלו שבת שבתוכם יש הרבה יחידים שקבלו בבית, למה אין זה מוגדר בתור רוב ציבור?
 
למה אין 20 דק' לפני? כמו שנהוג.
צודק. הוספתי
לכאורה אם הוא מקבל על עצמו שבת הוא לא יכול להתפלל מנחה כי זה תרתי דסתרי.
או שיאמר הריני מקבל שבת לענין פרישה ממלאכה.
וזה מספיק אפי' בדקה לפני השקיעה.
ראה בחזו"ע שכתב שאפשר לקבל שבת למלאכה ולא לתפילה
 
לא הבנתי מה הנפק"מ, הרי כל ההלכה של קבלת שבת ברוב ציבור, זה רק כשיש בית הכנסת אחד בעיר ורוב הציבור מתפלל שם. משא"כ היום ברוב הערים שיש המון בתי כנסת שמקבלים שבת אחרי השקיעה (חוץ ממושבים וכה"ג שאכן צ"ע דיש ביכנ"ס אחד אך רוב הציבור לא שומרים כלל רח"ל, והאם נספרים?)
 
לא הבנתי מה הנפק"מ, הרי כל ההלכה של קבלת שבת ברוב ציבור, זה רק כשיש בית הכנסת אחד בעיר ורוב הציבור מתפלל שם. משא"כ היום ברוב הערים שיש המון בתי כנסת שמקבלים שבת אחרי השקיעה (חוץ ממושבים וכה"ג שאכן צ"ע דיש ביכנ"ס אחד אך רוב הציבור לא שומרים כלל רח"ל, והאם נספרים?)
אם רוב התושבים הגרים בעיר קבלו, למה שהמיעוט לא יגררו אחריהם?
 
אם רוב התושבים הגרים בעיר קבלו, למה שהמיעוט לא יגררו אחריהם?
כי כל דין גרירה הוא רק כשיש בית כנסת אחד מרכזי ולא כשיש כמה קהילות, עיין מ"ב רס"ג ס"ק נא ' וכן בעיר שיש בה בתי כנסיות הרבה, אין אחת נמשכת אחר חברתה, ואפילו אם באחת רב'
 
חזור
חלק עליון