• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סקר מתי אתם מקבלים שבת?

מדובר על קבלת שבת ממש ולא על תחילת נוסח קבלת שבת (מזמור לדוד ולכה דודי)

  • בשעון קיץ בפלג המנחה

    קולות: 1 4.3%
  • כל השנה בפלג

    קולות: 1 4.3%
  • 15 דקות לפני השקיעה

    קולות: 5 21.7%
  • 10 דקות לפני השקיעה

    קולות: 6 26.1%
  • 5 דקות לפני השקיעה

    קולות: 9 39.1%
  • 2 דקות לפני השקיעה

    קולות: 8 34.8%
  • 20 דקות לפני השקיעה

    קולות: 2 8.7%

  • סה"כ בוחרים
    23
  • הסקר נסגר .

מרפסן איגרי

Well-known member
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
 
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
חוץ מזה אם דעתו להתפלל מנחה במנין מסויים אינו נגרר אחרי הרוב דכל מניין הוא בפני עצמו וכמ"ש האחרונים.
 
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
חוץ מזה אם דעתו להתפלל מנחה במנין מסויים אינו נגרר אחרי הרוב דכל מניין הוא בפני עצמו וכמ"ש האחרונים.
אני חושב שהוא התכוון מתי הציבור אצלכם בביהכנ"ס (ואתם בתוכו) מקבל שבת.
 
אפשר להצביע כמה הצבעות

מתי אתם נוהגים לומר קבלת שבת (בואי כלה או מזמור שיר ליום השבת) או אומרים 'אני מקבל שבת'?
נפק"מ גדולה, מתי נחשב שרוב הציבור קיבלו שבת והיחידים נמשכים אחר הרוב?
ראיתי שבהלכה ברורה כתב 15 דק'. אני חושב שרוב הציבור לא מקבלים שבת 15 דק' לפני השקיעה
 
 
אם אדם מקבל על עצמו שבת שלא בתפילה ה"ז קבלה ביחיד וא"כ אף אם נאמר שהרוב מקבלים לפני ה15 דק' (שאני לא בטוח בזה ) אי"ז מבורר להחשיבם כרבים דכהוךנו כיחידים דמי, ודנים בזה לגבי מה שהנשים שמדליקות נרות אי חשיב רוב הציבור.
אם בפועל רוב האנשים בעיר קבלו שבת שבתוכם יש הרבה יחידים שקבלו בבית, למה אין זה מוגדר בתור רוב ציבור?
 
למה אין 20 דק' לפני? כמו שנהוג.
צודק. הוספתי
לכאורה אם הוא מקבל על עצמו שבת הוא לא יכול להתפלל מנחה כי זה תרתי דסתרי.
או שיאמר הריני מקבל שבת לענין פרישה ממלאכה.
וזה מספיק אפי' בדקה לפני השקיעה.
ראה בחזו"ע שכתב שאפשר לקבל שבת למלאכה ולא לתפילה
 
לא הבנתי מה הנפק"מ, הרי כל ההלכה של קבלת שבת ברוב ציבור, זה רק כשיש בית הכנסת אחד בעיר ורוב הציבור מתפלל שם. משא"כ היום ברוב הערים שיש המון בתי כנסת שמקבלים שבת אחרי השקיעה (חוץ ממושבים וכה"ג שאכן צ"ע דיש ביכנ"ס אחד אך רוב הציבור לא שומרים כלל רח"ל, והאם נספרים?)
 
לא הבנתי מה הנפק"מ, הרי כל ההלכה של קבלת שבת ברוב ציבור, זה רק כשיש בית הכנסת אחד בעיר ורוב הציבור מתפלל שם. משא"כ היום ברוב הערים שיש המון בתי כנסת שמקבלים שבת אחרי השקיעה (חוץ ממושבים וכה"ג שאכן צ"ע דיש ביכנ"ס אחד אך רוב הציבור לא שומרים כלל רח"ל, והאם נספרים?)
אם רוב התושבים הגרים בעיר קבלו, למה שהמיעוט לא יגררו אחריהם?
 
אם רוב התושבים הגרים בעיר קבלו, למה שהמיעוט לא יגררו אחריהם?
כי כל דין גרירה הוא רק כשיש בית כנסת אחד מרכזי ולא כשיש כמה קהילות, עיין מ"ב רס"ג ס"ק נא ' וכן בעיר שיש בה בתי כנסיות הרבה, אין אחת נמשכת אחר חברתה, ואפילו אם באחת רב'
 
חזור
חלק עליון