סתם משנה

סתם משנה כרבי מאיר.
הלכה כסתם משנה.
מאידך גיסא אין הלכה כרבי מאיר.
כשזה לא סתם משנה.
וביאור הדברים, כשרבי מסדר המשנה ראה לפסוק כרבי מאיר כתב דעתו בסתמא ללא שמו ואז הלכתא כסתם משנה והיינו רבי מאיר, וכשרצה רבי לפסוק שלא כדעת רבי מאיר, הזכירו מפורש בשמו במשנה, ואז אין הלכה כמותו.
 
וביאור הדברים, כשרבי מסדר המשנה ראה לפסוק כרבי מאיר כתב דעתו בסתמא ללא שמו ואז הלכתא כסתם משנה והיינו רבי מאיר, וכשרצה רבי לפסוק שלא כדעת רבי מאיר, הזכירו מפורש בשמו במשנה, ואז אין הלכה כמותו.
כשזה לא סתם משנה.
ישר כח לשניכם.
 
וביאור הדברים, כשרבי מסדר המשנה ראה לפסוק כרבי מאיר כתב דעתו בסתמא ללא שמו ואז הלכתא כסתם משנה והיינו רבי מאיר, וכשרצה רבי לפסוק שלא כדעת רבי מאיר, הזכירו מפורש בשמו במשנה, ואז אין הלכה כמותו.
וכנראה זה קשור גם לגמ' בסוף הוריות(יג:) ודוק'
 
חזור
חלק עליון