• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עבד וגר - גזענות ע"פ התורה

אנחנו ידעים כמבואר בספרי מחשבה שאין גזענות בתורה כלל
כהן מקבל כד' מתנות כהונה - מנגד זה אין לו חלק ונחלה בארץ
נשים קיבלו תפקיד קשה בחינוך הבנים - מנגד זה אין להם מצוות התלוית בזמן
וכו'

לכן רציתי להבין למה עבד שולל כל חירותו לדורות עולם?
וכן מה המוסריות בזה?
ולמה אין זה רק בעבד כנעני?

וכן למה גר יש לו הגבלה שאין לו חלק ונחלה ועוד הגבלות?

אשמח לדעת גם מקורות
תודה רבה
 
אנחנו ידעים כמבואר בספרי מחשבה שאין גזענות בתורה כלל
אשמח למקור.

נשים קיבלו תפקיד קשה בחינוך הבנים - מנגד זה אין להם מצוות התלוית בזמן
???

לכן רציתי להבין למה עבד שולל כל חירותו לדורות עולם?
וכן מה המוסריות בזה?

תורתנו הקדו' היא תורת אמת, והשקפתנו בנויה ממנה בלבד.
כשם שמותר ע"פ תורה לאכול בשר בקר, ואין אנו אומרים 'מה אשם העגל שאתה הורגו על מנת לאוכלו?' כי אין לו את 'מוסריות' האומות שאינם על פי תורה. אלא כיוון שע"פ תורה תיקונו יהיה ע"י אכילתו, אנו שוחטים אותו ואוכלים אותו.

כך גם הגויים נחשבים לחמורים וסוסים 'אשר בשר חמורים בשרם, וזרמת סוסים זרמתם' (יחזקאל כג, כ), ואינם יכולים לזכות לדרגת ישראל לעולם.
ובפרט שבעה אומות ו/או היושבים בארץ ישראל אשר ציוותה תורתנו הקדו' 'רק מערי העמים האלה אשר יהוה אלהיך נתן לך נחלה, לא תחיה כל נשמה' (דברים כ, טז), ולהרוג אף נשים וטף, וק"ו בן בנו של ק"ו שלא להחיותם 'סיוע הומניטרי' 'חפים מפשע', שאף לו יצויר וישנו 'חף מפשע' שלא עשה בחייו משהו נגד יהודי, הרי גם אליו התורה ציוותה 'לא תחיה כל נשמה'.

וכך גם עבד כנעני, שהתורה ציוותה 'לעולם בהם תעבודו'! הרי ייעודו ועיקרו הוא לעבדות ושלילת חירות לדורות עולם, כשם שנשללת מבעל חיים חירותו ולעיתים אף חיו, כיוון שהתורה הכפיפה את הבעל חי לאדם! כך התורה הכפיפה את העבד לאדונו!
 
נערך לאחרונה:
איך אתם כותבים על התורה הקדושה בלשון 'גזענות'. להיכן הגענו?! אולי כוונתכם אחרת, אבל מה זה הביטויים הללו כלפי התורה הקדושה?! תשנו את הנוסח בהודעות שלכם ובכותרת.
אַתָּה בְחַרְתָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים אָהַבְתָּ אותָנוּ וְרָצִיתָ בָּנוּ
וְרומַמְתָּנוּ מִכָּל הַלְּשׁונות
וְקִדַּשְׁתָּנוּ בְּמִצְותֶיךָ
וְקֵרַבְתָּנוּ מַלְכֵּנוּ לַעֲבודָתֶךָ
וְשִׁמְךָ הַגָּדול וְהַקָּדושׁ עָלֵינוּ קָרָאתָ
 
אותי לימדו שהתורה היא גזענית
מי שנולד גוי הוא פחות מיהודי (ולדעת הכוזרי לעולם לא יוכל להיות בדרגת יהודי)
זה לא שגוי הוא פחות מיהודי,
גוי הוא בהמה, [כדמובא בעשרות גמ'],
איך אתם כותבים על התורה הקדושה בלשון 'גזענות'.
מה זוהי ההיתממות הזו?
פשוט שאנו היהודים זה העם הנבחר וכולם הם מסכנים, שלא זכו להיות מהגזע המוביל,
פשוט שכך,
 
תורתנו הקדו' היא תורת אמת, והשקפתנו בנויה ממנה בלבד.
כשם שמותר ע"פ תורה לאכול בשר בקר, ואין אנו אומרים 'מה אשם העגל שאתה הורגו על מנת לאוכלו?' כי אין לו את 'מוסריות' האומות שאינם על פי תורה. אלא כיוון שע"פ תורה תיקונו יהיה ע"י אכילתו, אנו שוחטים אותו ואוכלים אותו.

כך גם הגויים נחשבים לחמורים וסוסים 'אשר בשר חמורים בשרם, וזרמת סוסים זרמתם' (יחזקאל כג, כ), ואינם יכולים לזכות לדרגת ישראל לעולם.
ובפרט שבעה אומות ו/או היושבים בארץ ישראל אשר ציוותה תורתנו הקדו' 'רק מערי העמים האלה אשר יהוה אלהיך נתן לך נחלה, לא תחיה כל נשמה' (דברים כ, טז), ולהרוג אף נשים וטף, וק"ו בן בנו של ק"ו שלא להחיותם 'סיוע הומניטרי' 'חפים מפשע', שאף לו יצויר וישנו 'חף מפשע' שלא עשה בחייו משהו נגד יהודי, הרי גם אליו התורה ציוותה 'לא תחיה כל נשמה'.

וכך גם עבד כנעני, שהתורה ציוותה 'לעולם בהם תעבודו'! הרי ייעודו ועיקרו הוא לעבדות ושלילת חירות לדורות עולם, כשם שנשללת מבעל חיים חירותו ולעיתים אף חיו, כיוון שהתורה הכפיפה את הבעל חי לאדם! כך התורה הכפיפה את העבד לאדונו!
ובקיצור,
גזענות.
 
יזכה לעולם הבא? ייהנה מזיו השכינה?​
ברור. וראיה לזה, שהרי הק' רנ"ג בהק' לתלמוד שיש איסורים רבים שגויים מחויבים בהם, ותי' שז' מצוות היינו רק אלו שיש בהם ציווי, ומבואר שאותם ז' מצוות הגוי מחויב בהם כישראל, והיינו שיש לו בהם גם אספקט של עבודת ה'.
ולשיטת הרמב"ם כי עולם הבא עם התמזגות השכל הנקנה עם השכל הפועל - ודאי ששייך גם בגוי, ועי' רמב"ם הל' שמיטה ויובל יג, יג "כל איש מבאי עולם שנדבה רוחו אותו והבינו מדעו".
 
ברור. וראיה לזה, שהרי הק' רנ"ג בהק' לתלמוד שיש איסורים רבים שגויים מחויבים בהם, ותי' שז' מצוות היינו רק אלו שיש בהם ציווי, ומבואר שאותם ז' מצוות הגוי מחויב בהם כישראל, והיינו שיש לו בהם גם אספקט של עבודת ה'.
ולשיטת הרמב"ם כי עולם הבא עם התמזגות השכל הנקנה עם השכל הפועל - ודאי ששייך גם בגוי, ועי' רמב"ם הל' שמיטה ויובל יג, יג "כל איש מבאי עולם שנדבה רוחו אותו והבינו מדעו".
חידוש גדול בעיני.
אעיין בל"נ שוב ברמב"ם בסוף הלכות תשובה.
 
אין לי כוח להתערב בעומק הויכוח הזה, רק אביא מקור בעניין וכל אחד יקח ממנו מה שרוצה... כידוע במדרש רבה מבואר בפרשת המקלל: תָּנֵי רַבִּי חִיָּא מִפָּרָשַׁת יוּחֲסִין יָצָא, שֶׁבָּא לִטַּע אָהֳלוֹ בְּמַחֲנֵה דָן, אָמְרוּ לוֹ מַה לְּךָ לִטַּע אָהָלְךָ בְּמַחֲנֵה דָן, אָמַר לָהֶם מִבְּנוֹת דָּן אֲנִי, אָמְרוּ לוֹ כְּתִיב (במדבר ב, ב): אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם וְלֹא לְבֵית אִמּוֹתָם, נִכְנַס לְבֵית דִּינוֹ שֶׁל משֶׁה וְיָצָא מְחֻיָּב, עָמַד וְגִדֵּף.
וידוע להקשות, מה ציפו ממנו, היכן יטע אהלו, הרי אין לו אב במחנה ישראל? וראיתי בזה באחד המפרשים (הספר כרגע אינו תחת ידי ואינני זוכר ממי הביא כן) שהיה מתחם מיוחד לערב רב בו נטעו אוהלם ואמרו לו שילך לשם.
מה שרואים פה זה שאמנם הם ניו נפרדים אבל היו להם זכויות, הם לא היו תתי אדם. כל זה כמובן בגרים וממזרים, לא קשור לעבדים.
 
אנחנו ידעים כמבואר בספרי מחשבה שאין גזענות בתורה כלל
כהן מקבל כד' מתנות כהונה - מנגד זה אין לו חלק ונחלה בארץ
נשים קיבלו תפקיד קשה בחינוך הבנים - מנגד זה אין להם מצוות התלוית בזמן
וכו'

לכן רציתי להבין למה עבד שולל כל חירותו לדורות עולם?
וכן מה המוסריות בזה?
ולמה אין זה רק בעבד כנעני?

וכן למה גר יש לו הגבלה שאין לו חלק ונחלה ועוד הגבלות?

אשמח לדעת גם מקורות
תודה רבה
במחילה מכבודך אבל הבסיס של השאלה הזו שגוי לגמרי
קצת קשה לי עכשיו להאריך מריבוי הטרדין
אבל היסוד בכל התורה הוא לא גזענות ובדלנות והתנשאות וכל מיני מילים כאלה שהם טעות
פשוט מאוד הכל סובב סביב מטרה אחת "לבנות את עם ישראל בצורה יציבה שתעמוד לעולם"
תיקח עכשיו את המטרה הזו ותבדוק מצוה מצוה איזה שתרצה מכל התורה [חוץ מהחוקים, שבאמת גם להם יש חלק בבנין הזה] ותראה שבלעדיה מזמן היינו מאבדים את הזהות שלנו כעם
ויותר מזה תבדוק היטב מה קרה לכל מי שזלזל רק במצוה אחת מכל מה שנראה כגזענות ותראה שכיום הם הולכים ומתרחקים מהיהדות
דוגמא שהבאת מנשים שפטורות ממצוות, כל אלה שצועקים היום על שוויון בין המינים דורסים הרבה מצוות ומאבדים את התורה
דוגמא נוספת זה היחס לגרים תעמיק ותראה שהכל סביב אותו יסוד
וכנ"ל לגבי עבד
ואי"ה בהזדמנות אנסה לבאר יותר
 
היסוד בכל התורה הוא לא גזענות ובדלנות והתנשאות וכל מיני מילים כאלה שהם טעות
פשוט מאוד הכל סובב סביב מטרה אחת "לבנות את עם ישראל בצורה יציבה שתעמוד לעולם"
תיקח עכשיו את המטרה הזו
כלומר כבודו מודה שהתורה גזענית
אלא שלדעתו אין זה עיקר התורה אלא כאמצעי סביב מטרה אחרת.

ההבדל קטן.
 
היסוד בכל התורה הוא לא גזענות ובדלנות והתנשאות וכל מיני מילים כאלה שהם טעות
פשוט מאוד הכל סובב סביב מטרה אחת "לבנות את עם ישראל בצורה יציבה שתעמוד לעולם"
תיקח עכשיו את המטרה הזו ותבדוק מצוה מצוה איזה שתרצה מכל התורה [חוץ מהחוקים, שבאמת גם להם יש חלק בבנין הזה] ותראה שבלעדיה מזמן היינו מאבדים את הזהות שלנו כעם
ויותר מזה תבדוק היטב מה קרה לכל מי שזלזל רק במצוה אחת מכל מה שנראה כגזענות ותראה שכיום הם הולכים ומתרחקים מהיהדות
דוגמא שהבאת מנשים שפטורות ממצוות, כל אלה שצועקים היום על שוויון בין המינים דורסים הרבה מצוות ומאבדים את התורה
דוגמא נוספת זה היחס לגרים תעמיק ותראה שהכל סביב אותו יסוד
וכנ"ל לגבי עבד
כמדומני שהשואל לא בא להצדיק את כל הנאורים שמנסים לטשטש הגבולות הברורים לנו מקדמת דנא, ולכן לא תועיל כל התבוננות במה שעלה בגורלם, השאלה פשוטה בתכלית, את אנחנו מסבירים לעצמנו את מצוות התורה בעניין, האם מבחינה פילוסופית זה נוגד את תורת המידות, או שיש לנו דרך אחרת להסביר זאת (וכך מסתבר), כמובן לא יעלה על הדעת לסטות ימין ושמאל מהגבולות הברורים שגבלו לנו ראשונים, רק להבין.
ואם כוונתך לענות שזה בדיוק העניין, שאם התורה היתה מוכנה לקבל גרים ומעניקה להם את כל הזכויות היינו מאבדים את זהותנו, תרשה לי לחלוק עליך, אינני קורא ערער על כך אבל בשכל די קשה להבין למה לתת לגר להיכנס לשבט מסויים או לשחרר עבד מעבדות לחירות יפגעו בזהות שלנו כעם.
לדעתי התשובה לשאלה הזאת אמורה להיות יותר בכיוון למה זה כן צודק ולמה בפנימיות העניינים זה הכי מוסרי והגיוני.
 
חזור
חלק עליון