• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עדיות פ״ח מ״ד

מצינו כמה פעמים לשון ארמית במשנה (כגון בפרקי אבות וכו') י שכתבו שזה משניות קדומות, אבל אצלינו הרי ישנם משניות מאותו התנא בלה"ק.
אמנם הביאור הפשוט הוא כמו שכתב רבינו עמנואל חי ריקי זיע"א שם:
הון עשיר מסכת עדויות פרק ח משנה ד
וקרו ליה יוסי שריא. כתב הר"ב, לפי שהתיר ג' דברים שהיו נוהגין בהן איסור, ע"כ. ומכיון דכבר נהגו העם כך, הוצרכה משנה זו המורה נגד מנהגם, להשנות בפומבי ובלשון המובן אצל כל העם, ולכן בעבור ישמע העם בדברו עמם נשנית לשון תרגום, כן נראה: עכ"ל.
 
כן, אבל הביאור היותר נראה הוא כמ"ש ההון עשיר. כי לא מצאתי מקורות לכך, אלא רק שמעתי אומרים. (אלא דאפשר להוכיח מהא דכ' המפרשים גבי המשנה באבות על דאטפת אטפוך יעו"ש)
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון