• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

עדכונים על הלוויה של מרן ראש הישיבה גדול הדור חכם שלום הכהן זצוק"ל נשיא מועצת חכמי התורה "אמת מה נהדר היה כהן גדול בצאתו אל הקודש" מתעדכן.....😢.

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות
צִיּוֹן בְּמַר תִּבְכֶּה: מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצוק"ל הסתלק לגנזי מרומים
נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: מרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם חיים שלום כהן זצוק"ל הסתלק לגנזי מרומים בשנה ה-91 לחייו • דיונים קדחתניים על מועד הלוויה בחוצות העיר ירושלים - מאות אלפים צפויים ללוות את מרן
עם ישראל מקבל הלילה בכאב ובצער את הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של מרן ראש הישיבה חכם חיים שלום כהן זצוק"ל, נשיא מועצת חכמי התורה, כשהוא בשנה ה-91 לחייו.

הבשורה הקשה עוטפת את בני היהדות הנאמנה בכל רחבי תבל באבל גדול, לאחר מספר ימים בהם נערכו עצרות תפילה בקרב כל החוגים והעדות לרפואתו של חכם חיים שלום בן טופחא מלכה.

ל'חדשות JDN' נודע כי בשעה זו מתקיימים דיונים קדחתניים, בהשתפות בני משפחת הרב לצד מקורביו ואנשי ביתו, על מועד ואופן קיום הלוויה בחוצות העיר ירושלים, שבה צפויים להשתתף מאות אלפי אנשים שיבואו לחלק כבוד אחרון למנהיגם של המוני בית ישראל.

בהמשך נעלה כאן, ב'חדשות JDN', כתבה מקיפה על תולדות חייו של מרן ראש הישיבה, מהיום שנולד בירושלים בשנת תרצ"א, דרך תמיכתו הראשונה בסיעת ש"ס הצעירה ועד לפטירתו כנשיא מועצת חכמי התורה.
 
על מסע הלווית הענק נמשיך ונעדכן כאן בפרטים מדויקים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלוויה תצא מישיבת 'פורת יוסף' ברחוב יוסף בן מתתיהו בגאולה, ומרן ראש הישיבה זצ"ל ייטמן בבית החיים סנהדריה לצד רעייתו הרבנית יעל כהן ע"ה, בתו של המקובל הגאון חכם מנצור בן שמעון זצ"ל.
 
מתוך המחדש
מרן נפטר בשעה 03:15 לפנות בוקר לאחר אמירת וידוי ושמע ישראל בחדרו.

מרן ראש הישיבה זצ"ל שהנהיג את הציבור הספרדי מאז פטירת מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל והעמיד למעלה מיובל שנים תלמידים לאלפים, נפטר בבית החולים לאחר מספר אישפוזים בחודשים האחרונים, אלפים התפללו לרפואתו, אך נגזרה הגזירה.

תולדות חייו:
הגר"ש כהן זצ"ל נולד בי"ב טבת תרצ"א בעיר העתיקה בירושלים, לאביו זקן המקובלים חכם אפרים הכהן ולאמו הצדקת מרת תופחה מלכה, אביו כיהן כראש ישיבת המקובלים 'עוז והדר' ששכנה לצד ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים, בשמחת הברית במעמד כל חכמי ורבני העיר העתיקה בירושלים נקרא הרך הנימול על שמו של גדול המקובלים רבינו שלום שרעבי זיע"א.

נישא לרבנית הצדקת מרת יעל בן שמעון ע"ה, בתו של הגאון חכם מנצור בן שמעון זצ"ל מחכמי רבני ישיבת "פורת יוסף" ונפטרה לפני כ - 6 שנים בט"ז סיון תשע"ו.

הגר"ש כהן זצ"ל ורעייתו ע"ה התגוררו במשך למעלה מחמישים שנה בביתם ברוב היהודים ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים בדירה השייכת לישיבת "פורת יוסף", זאת מתוקף תפקידו כראש הישיבה, אך מלאחר פטירתה של אשתו הרבנית ע"ה הוא החל להתגורר לסירוגין בביתו ברחוב היהודים והיה שוהה בבית בנו הגאון רבי יעקב ברחוב הקבלן בירושלים ובשנים האחרונות בבית חתנו הג"ר יצחק זיאת בשכונת רמות ובדירה מיוחדת שהוכשרה עבורו בבנין ישיבת פורת יוסף.

את רוב תורתו קנה במשך לימודו שנים רבות בישיבת "פורת יוסף" אצל ראש הישיבה הגאון חכם עזרא עטיה זצ"ל, לאחר נישואיו התמנה כר"מ בישיבת פורת יוסף, ובהמשך אף הקים יחד עם ידידו הגאון רבי שמעון בעדני את ישיבת פורת יוסף בשכונת קטמון הירושלמית שהיוותה סניף של הישיבה הוותיקה עבור עולים רבים מארצות המזרח והמערב שעלו למדינה באותם ימים.

הכרעותיו הפוליטיות החלו לקראת הבחירות לעיריית ירושלים בשנות השמונים, הגר"ש כהן היה הראשון שתמך בפומבי במפלגת ש"ס שהוקמה אז כמפלגה מוניציפלית. הוא הופיע בכנסי הבחירות הראשונים שלה, שנים ספורות לאחר מכן הפכה ש"ס לתנועה ארצית בהנהגת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל עם הקמת מועצת חכמי התורה של המפלגה וכינוסה לראשונה בחודש אייר תשמ"ג צורף הגר"ש כהן לחבר במועצת חכמי התורה של המפלגה, ובשמונה שנים האחרונות כנשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה של תנועת ש"ס.

לאחר פטירת מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל מונה לממלא מקומו כנשיא המועצת כדבר המובן מאליו ללא צורך בהכרזה כל שהיא, אך ההכרזה הרשמית התקיימה בפסח תשע"ד באולמי ארמונות חן בבני ברק במעמד רבים מגדולי התורה הספרדיים, יצויין כי עד לבחירתו לתפקיד זה נהג הגר"ש כהן להשתמש לעיתים בתחבורה ציבורית וסירב להצעת יו"ר התנועה אריה דרעי לממן לו רכב ונהג.

הגר"ש כהן עמד בנשיאות והכוונת מוסדות תורה וחסד רבים, בניהם עמד בראש ועדת הכשרות של בד"ץ נוה ציון, יחד עם גיסיו שיבדלח"ט הגאונים רבי שלמה ורב מסעוד בן שמעון.

פרט לא ידוע על הגר"ש כהן זצ"ל על היותו גם סופר סת"ם, ובמשך שנים רבות עסק בכך כעבודה צדדית ואף כתב לעצמו ספר תורה מוקטן, ממנו הוא נהג לקרוא בכל שבוע שניים מקרא ואחד תרגום.

הגר"ש כהן זצ"ל למעשה נותר בישיבה עד יומו האחרון - למעלה מחמישים שנה, הוא מסר שיעור יומי בהיכל הישיבה תלמידיו הקרובים מספרים ל'המחדש' על השיעור היומי מרן לא וויתר גם בחולשתו, הוא מסר נפשו למען תלמידי הישיבה שהיו קשורים עמו בנימי נפשו. התואר "ראש הישיבה", הלם אותו גם כאשר הוא ניצח למעשה על הנהגת הדור. ומתוך עולם הישיבה הוא הכריע בכל ענייני הדור, רוחניים, גשמיים, ציבוריים ופולטיים כאחד.

זכה והשאיר אחריו שלושה בנים וחמש בנות, בניו הם: הגאון רבי אפרים ר"מ בישיבת יקירי ירושלים הזקוק לרחמי שמים מרובים, בנו הגאון רבי יעקב ראש ישיבת 'נזר התלמוד' בביתר עילית חתנו של הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים, בנו הגאון רבי שמעון ראש ישיבה במוסדות של חמיו הגה"צ רבי יעקב עטיה זצ"ל בעיר בת ים. חתניו הם הרבנים הגאונים: רבי יצחק זיאת, רבי יעקב כהן, רבי דוד קדוש, רבי אברהם דדש.
מדברי תורתו ושיחותיו הודפסו בספרים: שיח כהן, דובר שלום, תומיך ואוריך.

במשך עשרות שנות הרבצת תורה בהיכל ישיבת פורת יוסף זכה והעמיד מאות ואלפי אברכים ובני תורה בניהם גם רבים שיצא שמם כגדולי תורה מפורסמים, בין תלמידיו הבולטים בישיבת פורת יוסף הם: האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, יבדלח"ט האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, הגאון רבי אליהו אברג'ל ראב"ד ירושלים, הגאון רבי זמיר כהן, הגאון רבי שמעון מלכה אב"ד בתל אביב, הגאון רבי לוי פנחסי ראש ישיבת אור אברהם, הגאון רבי דניאל זר ראש מוסדות אור דוד, הגאון רבי יעיש דבדה רב השכונות הוותיקות בבית שמש, הגאון רבי אליהו מדינה רב הרובע היהודי בירושלים, ועוד רבים אחרים.

אתר 'המחדש' ימשיך ויעדכן כל העת על כל פרטי מסע ההלווייה הגדולה בה צפויים לקחת חלק עשרות אלפים מבני היהדות החרדית.

וְכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה'
 
מרן הראשון לציון פוסק הדור הגר"י יוסף שליט"א: למען כבוד התורה, חובה על כל אחד ואחד לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ״ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים, החזיר עטרה ליושנה והקים את יהדות ספרד מעפרה, מי יתן ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו, יבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן
 
מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר״י יוסף הגיב בכאב על פטירת מרן הגר"ש כהן זצוק"ל:
"יחד עם כל בית ישראל אבלים ורצוצים עד דכדוכה של נפש בהסתלק מאיתנו מורנו ורבנו גאון ישראל מרן ראש הישיבה צדיק בן צדיק, איש האמת, ענק המידות, מנהיג הדור, ראש ישיבת ‘פורת יוסף׳ נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן זצוק״ל אשר הנהיג אותנו עשרות בשנים, אוי לה לספינה שאבד קברניטה, אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, גדול כים שברנו, אוי מי ירפא לנו".
הראשון לציון הוסיף ואמר כי "למען כבוד התורה, חובה על כל אחד ואחד לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ״ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים, החזיר עטרה ליושנה והקים את יהדות ספרד מעפרה, מי יתן ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו, יבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".
 
כל העדכונים ממסע הלוויה של מרן ראש הישיבה גדול הדור חכם שלום הכהן זצוק"ל נשיא מועצת חכמי התורה בגל פתוח עד לסיום הלוויה בקו "דרך המלך"
0779314827
 
הערכות משטרת ישראל למסע הלוויה: משטרת ישראל החלה בהיערכות להלווית נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן.
רחובות רבים בירושלים ייחסמו לתנועה החל משעות הצהריים.

חברות התחבורה הציבורית נערכות לתגבר את קווי האוטובוסים מהריכוזים החרדיים ברחבי הארץ לירושלים, על מנת לאפשר לציבור להשתתף בהלוויה. פרטים מלאים יפורסמו בשעות הקרובות.
 
החל משעות הבוקר ייחסמו צירים מרכזיים בבירה, וחנויות רבות ייסגרו במסגרת 'ביטול מלאכה' כללי שיוכרז על ידי מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה. במקביל, אלפי אוטובוסים ישנעו את המוני התלמידים מכל רחבי הארץ, להלוויה ההמונית בירושלים.
 
ההלווייה תעבור דרך רחובות יחזקאל שמואל הנביא, ולא דרך בר אילן,
"להזהיר גדולים על הקטנים" לא לעבור דרך בר אילן בכלל סכנת נפשות,
יש מכשולים רבים לאורך כל הציר.
 
החל מהשעה 13:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים: רחוב יוסף בן מתתיהו, רחוב מלכי ישראל, רחוב ברנדס, רחוב ירמיהו, רחוב בר אילן, רחוב שמואל הנביא מכיוון רחוב יחזקאל לכיוון בר אילן, ורחוב לוי אשכול ייחסם בקטע שבין צומת בר אילן ועד צומת רחוב משמר הגבול.
 
שידור חי גם בשיא לייב.
יפעל שיתחיל
 
פה התחיל
 
זמני התפילות בבית מרן ראש הישיבה גדול הדור חכם שלום הכהן זצוק"ל
ברח' רקנאטי 49 רמות ירושלים
שחרית- 7:45
מנחה- 13:15
ערבית- 20:00
זמני ניחום אבלים בשעות:
10:00-14:00 • 17:00-22:00.
 
חזור
חלק עליון