דברי פי חכם חן! שפתים ישק משיב דברים נכוחים
רק מה שכתב בשם הכלי יקר שהקשה מדוע לא נאמר השירה הזאת בשירת הבאר, לא ראיתי כן בכלי יקר בשני המקומות
ומה שסיפר על ההיא איתתא שאמרה לגר"ח צאנז שצריך קודם ויושע ואח"כ ויאמינו, לא ידעתי במה נתפייס, דאדרבא עיקר האמונה גם כשעדיין אין ישועה, וכדברי הרב חובת הלבבות לקראת סוף שער הבטחון :
כי הבוטח באלהים רוצה בדינו בכל עניניו, ומודה לו על הטובה ועל הרעה, כמו שכתוב: חסד ומשפט אשירה, ואמרו רז"ל: אם חסד אשירה ואם משפט אשירה, ואמרו: חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. ואשר איננו בוטח באלהים מתהלל על הטובה, כמו שנאמר: כי הלל רשע על תאות נפשו וגו', ומתקצף על הרע, כמו שנאמר: והיה כי ירעב והתקצף וקלל במלכו וגו'.
והשני, כי הבוטח באלהים נפשו במנוחה ולבו שלו מצד הגזרות, לדעתו, כי הבורא ינהיגן לטובתו בעולמו ואחריתו, כמו שאמר דוד עליו השלום: אך לאלהים דומי נפשי כי ממנו תקותי. ואשר איננו בוטח באלהים הוא בצער תדיר ודאגה ארוכה ואבל ועצב לא ימושו ממנו בטובה וברעה, בטובה מפני מעוט רצותו במצבו ושאיפתו להוסיף ולהרבות ולכנס, וברעה, מפני שהוא קץ בה, והיא כנגד תאותו וטבעו ומדותיו, וכן אמר החכם: כל ימי עני רעים וגו'.