• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עלון דברי פי חכם חן

גיליון מיוחד עם מדרשים מופלאים ולא ידועים על עשרת המכות - לצפייה ישירה
יישר כח נפלא ביותר
רק צריך לשבת ולדמיין איך היו המכות בפועל במצרים ויש לנו 'שישו ושמחו'' עצום...
תחשבו שהברד היה יורה פגזים על המצרים עם קולות מפחידים וברקים בלי סוף
מפחיד
 
דברי פי חכם חן! שפתים ישק משיב דברים נכוחים
רק מה שכתב בשם הכלי יקר שהקשה מדוע לא נאמר השירה הזאת בשירת הבאר, לא ראיתי כן בכלי יקר בשני המקומות

ומה שסיפר על ההיא איתתא שאמרה לגר"ח צאנז שצריך קודם ויושע ואח"כ ויאמינו, לא ידעתי במה נתפייס, דאדרבא עיקר האמונה גם כשעדיין אין ישועה, וכדברי הרב חובת הלבבות לקראת סוף שער הבטחון :

כי הבוטח באלהים רוצה בדינו בכל עניניו, ומודה לו על הטובה ועל הרעה, כמו שכתוב: חסד ומשפט אשירה, ואמרו רז"ל: אם חסד אשירה ואם משפט אשירה, ואמרו: חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. ואשר איננו בוטח באלהים מתהלל על הטובה, כמו שנאמר: כי הלל רשע על תאות נפשו וגו', ומתקצף על הרע, כמו שנאמר: והיה כי ירעב והתקצף וקלל במלכו וגו'.
והשני, כי הבוטח באלהים נפשו במנוחה ולבו שלו מצד הגזרות, לדעתו, כי הבורא ינהיגן לטובתו בעולמו ואחריתו, כמו שאמר דוד עליו השלום: אך לאלהים דומי נפשי כי ממנו תקותי. ואשר איננו בוטח באלהים הוא בצער תדיר ודאגה ארוכה ואבל ועצב לא ימושו ממנו בטובה וברעה, בטובה מפני מעוט רצותו במצבו ושאיפתו להוסיף ולהרבות ולכנס, וברעה, מפני שהוא קץ בה, והיא כנגד תאותו וטבעו ומדותיו, וכן אמר החכם: כל ימי עני רעים וגו'.
 
רק מה שכתב בשם הכלי יקר שהקשה מדוע לא נאמר השירה הזאת בשירת הבאר, לא ראיתי כן בכלי יקר בשני המקומות
יישר כח לכבודו על מה שהעיר והאיר.
אכן, כעת נודע לי שבחלק מהמהדורות החדשות השמיטו את דברי הכלי יקר הנ"ל מהסיבה הנזכרת. ראה כאן

הנה דברי ה"כלי יקר" כפי שנמצאו לפני מתוך ה"מקראות גדולות":
 יקר.jpg
 
נערך לאחרונה:
דפח"ח קרח - לצפייה ישירה
השבוע ניתן להוריד ולצפות בעלון גם באתר דרשו ובאתר תא שמע ובאתר א אידישער ווינקל (וגם כאן)
 

קבצים מצורפים

  • דפח''ח פרשת קרח.pdf
    876.2 KB · צפיות: 20
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון