• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עלון השיעור השבועי פסח תשפ"ד

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
מדיני ליל הסדר
רוב יין. לצאת ידי חובה מאחר בברכות ארוכות. לצאת יד"ח קידוש או כולו באמירה או כולו בשמיעה. הסיבה. להתכונן ולישון מבעוד יום. בליל הסדר לחזק את האמונה לילדים. קידוש מבעוד יום. תוספת שבת. בדיקת חמץ למפונים בבתי המלון. בדיקת חמץ לאור פנס. הדלקת נרות שבת בנורת לד. ליל הסדר אחר צאת הכוכבים. המשנה ברורה לא נחת לפסוק לספרדים
 

קבצים מצורפים

  • השיעור השבועי - פסח תשפ''ד 441.pdf
    608 KB · צפיות: 12
לא זכיתי להבין לגמרי - כנראה בקוצר דעתי אני מפספס בענק.
בעניין ההוכחה לחיזוק הראיה של הרב פעלים (בתת כותרת חציו בשמיעה חציו באמירה) - מבואר בפירוש שכל אחד יכול להגיד חלק מברכה, ולשמוע את שאר הברכה. משמע להדיא שאפשר חצי לברך וחצי לשמוע!

וכמו כן לא הבנתי את ההוכחה מההמשך - אם אף אחד מהם לא יודע אפילו ברכה אחת, לא יברכו כי אין ברכה מתחלקת לשתיים - אין מכאן מוכח לעניין איסור חצי אמירה חצי שמיעה??

מוכח שאין לברך חצי ברכה, בין באמירה מלאה בין בשמיעה מלאה. לא נאמר שאסור חצי לברך וחצי לשמוע!
 

קבצים מצורפים

  • השיעור-השבועי-פסח-תשפד-441.pdf
    171.8 KB · צפיות: 6
לא זכיתי להבין לגמרי - כנראה בקוצר דעתי אני מפספס בענק.
איזה לשון יפה!
ולגש"ע, הראיה מהשלחן ערוך, שבבהמ"ז יש בה שלש ברכות דאו' ואחת דר', ואי אפשר שאחד יברך חצי ברכה (שמתוך אותן ברכות), ואת חציה השני ישמע מאחר שיברך (ועי"ז גם הראשון וגם השני יצאו ידי חובת שתי ברכות, כל אחת חצי באמירה וחצי בשמיעה. אי אפשר לעשות כן), ורק אפשר שכל אחד יברך ברכה שלמה מתוך הברכות שבברכת המזון.
 
איזה לשון יפה!
ולגש"ע, הראיה מהשלחן ערוך, שבבהמ"ז יש בה שלש ברכות דאו' ואחת דר', ואי אפשר שאחד יברך חצי ברכה (שמתוך אותן ברכות), ואת חציה השני ישמע מאחר שיברך (ועי"ז גם הראשון וגם השני יצאו ידי חובת שתי ברכות, כל אחת חצי באמירה וחצי בשמיעה. אי אפשר לעשות כן), ורק אפשר שכל אחד יברך ברכה שלמה מתוך הברכות שבברכת המזון.
זה לא מענווה, אני באמת יודע שאני לא חכם גדול 😅
עכשיו אני רואה שבאמת לא הבנתי נכון את הציטוט וכשפתחתי את השולחן ערוך עצמו זה באמת יותר ברור. תודה רבה תבורכו!
 
חזור
חלק עליון