• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עלון השיעור השבועי פרשת מסעי תשפ"ב

מדבריו של מרן שליט"א בשיעור הנ"ל בעניין שמיעת שירים בער"ש ובמוצ"ש, בתקופה זו:

"גם בימי ששי אחרי חצות ובמוצאי שבתות יש להימנע מלשמוע שירים המלווים בכלי שיר. יש חכם אחד מב"ב שחוזר כל שנה ואומר שצריך להכניס את השבת מתוך שמחה, ולא מתוך דיכאון, ולכן היקל לשמוע שירים ביום ששי אחר חצות, כי יש כבר הארת שבת, וגם היקל לשמוע שירים במוצאי שבת, כי ההארת שבת נמשכת. אבל זה לא נכון, ראשית, וכי מי שלא שומע שירים כבר נכנס לדיכאון?! ועוד, אבל היושב שבעה, בערב שבת יושב ומקבל תנחומים עד סמוך לשקיעה, ורק אז קם ומחליף חולצה והולך להתפלל, ומדוע שלא יקום כבר בחצות מפני הארת השבת?!... אין דבר כזה.
אותו חכם הביא ראיה ממרן זצ"ל, שבזמנו התיר לשדרן מהרדיו - שמרן טרח והקים אותו - להשמיע שירים ביום ששי אחרי חצות, אבל האמת שלא היקל להם בגלל הארת שבת, אלא הרב ידע שבשעה זו אנשים רבים נמצאים בביתם ומאזינים לרדיו, ויהיו אנשים מסורתיים 3 ,שאם ישמעו שיש רק דרשות, שאינם מדקדקים במצוות קלה כבחמורה יעבירו לערוצים חילוניים, ושם ישמעו דברים אסורים, ומכללם שירי תועבה עם איזה מילים, כל הראש שלהם בשטויות האלו, ויכולים להתקלקל, כי זה משפיע על הקדושה ועל ההשקפה, ובשביל למנוע מהם מכשול מרן היקל להשמיע להם שירים על טהרת הקודש, אבל באופן כללי מרן זצ"ל אמר מפורש שגם בימי ששי אחר חצות ובמוצאי שבתות יש להחמיר, כמובא בילקוט יוסף ארבע תעניות )עמ' רט"
 
חזור
חלק עליון