בעיקר הנידון אני עכשיו כותב, ואכ"מ
ובדעת מרנא הגר"ע:
הנה,אה"נ שבכ"מ (יביע אומר ג טז, יחוה דעת ג יד, הליכות עולם ח"ב עמ' קעא, ואף בחזון עובדיה ברכות עמ' שנו ויש גם יחוה דעת ח"ז רז ז ורכה ב, אמנם שם לא עיינתי) פסק בפשיטות בדיוק כש"כ מרן הש"ע: דלכתחילה עד שלושה ימים, אך גם אל"ה אכתי יכול לברך וכו' (ורק שכן יש שם קצת הגבלות, וכדוגמת, שאם נתחייב בערב הרגל עדיף שיברך ברגל וכו', ואכ"מ)
אמנם, בחזון עובדיה (שהוא משנה אחרונה, ואכ"מ) אחר כ"ז הוסיף (בעמ' שנח סוף הערה טז ד"ה וכתב) בשם ערוך השלחן ושבט הקהתי שכן כתבו שזה לא לעולם ממש...
ולכאורה מכך שכתב זאת מרנא, הרי כוונתו לכך דשמא יש לחשוש להם (דאל"ה אמאי אייתי להו, ובפרט דלכאורה פשטות הכל אינה כן)
ואה"נ שלא בגלל זה תשתנה ההלכה (לשיטתו) שאפשר באמת לעולם, אך עכ"פ נראה שלא לחינם הביאם, אלא בכדי להורות ש...
וכן, וביותר, שאת שו"ת בצל החכמה לא אייתי (וודאי לא נעלם מעינו עין הבדולח, ופשוט)
והנה, בעיקר ד"ז שדעת מרנא שם נראית שעכ"פ קצת חשש להו, כן הבין מיניה וביה גם הגר"ד שליט"א, אך כ' שמסתימת הפוסקים לא נראה כן (ושים לבך לכך שמרנא לא העיר כן שמסתימת הפוסקים לא משמע כן, ודו"ק)
אכן, לכאורה עכ"פ דעת מרנא אינה כדעתו
ולמעשה כאשר בא הנידון בדברי מרנא, הרי ודאי צדקו דברי מרן שליט"א בדעתו מאשר דברי הגר"ד שליט"א
כי זה ברור שההבנה בדברי מרנא מתאימה יותר לדברי מרן שליט"א ולא לדברי הגר"ד שליט"א - וכש"נ
ולכאורה אפילו הגר"ד יודה לזה, כי הרי גם איהו לא כתב אלא שמסתימת דברי הפוסקים לא משמע כן, הא מיהא שמדברי מרנא נראה שכן ס"ל עכ"פ בצורה כ"ש כדבריהם
ופשוט