• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

על מה סומכים היום בשתיית יין, הלא מעורב בו חרקים?

אהרן כהן

Well-known member
הגיע לידי ספר המקיף את כל נושא היינות, בו הוא טוען שלכאו' יש איסור לשתות יינות, היות ובשעת הסחיטה נמצאים יחד עם האשכולות הרבה מרעין בישין (חלזונות ועוד), ומאחר וזה נעשה במזיד ובדרך קבע זה נאסר לכל העולם. ע"ש באורך.
ושוחחתי איתו בטלפון, והוא אמר לי שהוא שאל משגיחים שונים, ואמרו לו, שאנחנו מסננים את זה. והשיב להם, ראשית הרי יש את הדם והשומן שנימוח וכו' שבודאי לא נשאר למעלה אלא יורד עם היין במסננת, ודבר שני הרי זה עובר סחיטה חזקה עד שהממשות הופך לצלול שעובר יחד עם היין במסננת ולא נשאר למעלה. ואז ענו לו: אנחנו פחות יודעים בקטע ההלכתי, אלא אנחנו משגיחים שלא יהיה בעיות של יין נסך, מעשרות, וכד'.
ולטענת המחבר, אם יעשו מזה רעש, לא יהיה להם ברירה אלא לבדוק. וכפי שהיה בעלים המנוגעים (חסה כרוב וכד'), שעד שלא עשו רעש, הכל נשאר אותו דבר, טרק אחרי הרעש שעשו, השתלם להם לעשות חממות של גידול מיוחד וכד', וה"ה בנידוננו.

מצורף הספר בשלימותו (באישור המחבר).
אשמח מאד לשמוע יישוב למנהג העולם.
 

קבצים מצורפים

  • ציון מכלל יופי.pdf
    16.4 MB · צפיות: 25
לא מערבים את זה בכוונה, אלא פשוט לא מבדילים בתחילה את הענבים מהענפים, אלא סוחטים הכל ביחד. ואחר כך מסננים. ויש בזה הרבה צדדים להתיר וכפי שהאריכו בכמה מקומות.
אגב, ראיתי יין בכשרות 'מהודרת' של אחת הערים החרדיות, שכתוב על זה 'לא מסונן'.... שאלתי את בעל היקב, והוא אמר לי שהוא עושה לזה סינון טבעי. וזה טוב בשביל הארומה של היין. ואכמ"ל.
 
חזור
חלק עליון