הגיע לידי ספר המקיף את כל נושא היינות, בו הוא טוען שלכאו' יש איסור לשתות יינות, היות ובשעת הסחיטה נמצאים יחד עם האשכולות הרבה מרעין בישין (חלזונות ועוד), ומאחר וזה נעשה במזיד ובדרך קבע זה נאסר לכל העולם. ע"ש באורך.
ושוחחתי איתו בטלפון, והוא אמר לי שהוא שאל משגיחים שונים, ואמרו לו, שאנחנו מסננים את זה. והשיב להם, ראשית הרי יש את הדם והשומן שנימוח וכו' שבודאי לא נשאר למעלה אלא יורד עם היין במסננת, ודבר שני הרי זה עובר סחיטה חזקה עד שהממשות הופך לצלול שעובר יחד עם היין במסננת ולא נשאר למעלה. ואז ענו לו: אנחנו פחות יודעים בקטע ההלכתי, אלא אנחנו משגיחים שלא יהיה בעיות של יין נסך, מעשרות, וכד'.
ולטענת המחבר, אם יעשו מזה רעש, לא יהיה להם ברירה אלא לבדוק. וכפי שהיה בעלים המנוגעים (חסה כרוב וכד'), שעד שלא עשו רעש, הכל נשאר אותו דבר, טרק אחרי הרעש שעשו, השתלם להם לעשות חממות של גידול מיוחד וכד', וה"ה בנידוננו.
מצורף הספר בשלימותו (באישור המחבר).
אשמח מאד לשמוע יישוב למנהג העולם.
ושוחחתי איתו בטלפון, והוא אמר לי שהוא שאל משגיחים שונים, ואמרו לו, שאנחנו מסננים את זה. והשיב להם, ראשית הרי יש את הדם והשומן שנימוח וכו' שבודאי לא נשאר למעלה אלא יורד עם היין במסננת, ודבר שני הרי זה עובר סחיטה חזקה עד שהממשות הופך לצלול שעובר יחד עם היין במסננת ולא נשאר למעלה. ואז ענו לו: אנחנו פחות יודעים בקטע ההלכתי, אלא אנחנו משגיחים שלא יהיה בעיות של יין נסך, מעשרות, וכד'.
ולטענת המחבר, אם יעשו מזה רעש, לא יהיה להם ברירה אלא לבדוק. וכפי שהיה בעלים המנוגעים (חסה כרוב וכד'), שעד שלא עשו רעש, הכל נשאר אותו דבר, טרק אחרי הרעש שעשו, השתלם להם לעשות חממות של גידול מיוחד וכד', וה"ה בנידוננו.
מצורף הספר בשלימותו (באישור המחבר).
אשמח מאד לשמוע יישוב למנהג העולם.