רחמים
Member
הרב יצחק יוסף דיבר בשיעור במוצ"ש על אדם המתפלל עם האשכנזים ביום פורים,
שהם נוהגים לברך שהחיינו גם על קריאת המגילה ביום,
ופסק שלא יענה אמן על ברכת שהחיינו,
שאף שיש ספק ספקא אם אפשר לענות אמן,
שמא הלכה כר"ת ודעימא שאומרים שהחיינו בבוקר,
וגם אם לא, שמא כיש אומרים שאין סב"ל בברכות השבח,
אף על פי כן לא יברך.
והסביר: שאף שאין בעיה מצד אמן יתומה בגלל ספק ספקא,
אבל לא יענה בגלל שהאמן הוא הפסק בין הברכה לקריאת המגילה,
ואם לא היה צריך לקרוא את המגילה אחרי הברכה - באמת היה אפשר לענות כי אין חשש הפסק.
וצ"ב, דכמו שספק ספקא מועיל שלא יחשב אמן יתומה, גם הפסק לא נחשב, וכיון שהוא ספק ספקא של הפסק אין בעיה לענות אמן.
מה דעתכם?
קישור לשיעור בדיוק למקום המדובר כאן
שהם נוהגים לברך שהחיינו גם על קריאת המגילה ביום,
ופסק שלא יענה אמן על ברכת שהחיינו,
שאף שיש ספק ספקא אם אפשר לענות אמן,
שמא הלכה כר"ת ודעימא שאומרים שהחיינו בבוקר,
וגם אם לא, שמא כיש אומרים שאין סב"ל בברכות השבח,
אף על פי כן לא יברך.
והסביר: שאף שאין בעיה מצד אמן יתומה בגלל ספק ספקא,
אבל לא יענה בגלל שהאמן הוא הפסק בין הברכה לקריאת המגילה,
ואם לא היה צריך לקרוא את המגילה אחרי הברכה - באמת היה אפשר לענות כי אין חשש הפסק.
וצ"ב, דכמו שספק ספקא מועיל שלא יחשב אמן יתומה, גם הפסק לא נחשב, וכיון שהוא ספק ספקא של הפסק אין בעיה לענות אמן.
מה דעתכם?
קישור לשיעור בדיוק למקום המדובר כאן
נערך לאחרונה: