• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ערב ר"ח סיון - תפלת השל"ה הקדוש!

אגב שהוזכרה תפילה יקרה זו מצאתי והעלתי אליכם אישים יקר'א:


מקורה של תפילת השל"ה

למרות ששמה של התפילה שאנו מתפללים בערב ר"ח סיון היא תפילת השל"ה, אך השל"ה עצמו לא חיברה, וכפי שכתב: אמנם כגון דא צריך אני לאודעי ולפרסם, סדר התפילות שמצאתים בקונטרסו של אחד מהמדקדקים הדבקים בה', וסידר סדר ותפילה לעצמו לכל ענין המצטרך לו והכל יפה בעתו, ובזה מראה כי משליך על ה' יהבו בכל ענייניו.
יש שטעו לומר שכוונתו לספר "חמדת ימים", אולם ההיפך הוא הנכון - בעל "חמדת ימים" הוא אשר העתיק מספר של"ה. יש המייחסים (לוח דבר בעיתו) תפילה זו לרבי שבתי סופר מפרעשמילא.
בתפילת השל"ה (המצורפת לגליון זה) תוכלו למצוא תוספת תפילה שהתקבל לאומרה, ומקורה מ"סידור השל"ה - שער השמים". רק נעיר שאף ששם הסידור מצביע על כך שמקור התפילה הוא מהשל"ה, אך כפי שהעיד מסדר הסידור, שליקט תפילות, תחינות ובקשות חשובות גם משאר ספרי קודש.
תפילת נוספת שיש שכינוה תפילת השל"ה, היא תפילת האדם על זיווגו. תפילה זו הובאה בקיצור של"ה לרבי יחיאל מיכל אפשטיין, אך הוא כבר הודיע בשער הספר: כי יש בו הגהות וחידושי דינים מספרים חדשים וגם ישנים מה שלא נמצא בספר הנחמד של"ה.
אמנם תפילה זו הובאה בספר "חופת חתנים", ושם כתב: הצגתי פה התפילה שיסד הר' בשל"ה בתוספת נופך. אך אין ידוע מה כוונתו, שלא נמצא בשל"ה תפילה מעין זו.​
 
חזור
חלק עליון