Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
ידוע המחלוקת הרמ"א והשו"ע לגבי כלי שהוא בשימוש רק עם מאכל שלא מוכן לאכילה כך, שלפי השו"ע לא יהיה צריך להטביל, ולפי הרמ"א צריך בלי ברכה, עיין בשו"ע סי' קכ סעיף ה.
האם יהיה אפשרי לאשכנזי ליתנו לספרדי לפוטרו מטבילה (כמו שעושים למוצרים חשמלים שנותנים לגוי לפוטרו)?
הכלל הוא שדבר שנעשה בעבירה מותר להנות ממנו אם הוא תלוי במחלוקת.
אך כאן העבירה היא בשימוש ולא בבעלות, וממילא לשיטת האשכנזי הכלי ששייך ליהודי לא טבול ואסור בשימוש ומה בכך שהוא בבעלות ספרדי? רק בעלות גוי פוטרת כי לא חל על זה התקנה.
לא תמצא את זה בשותים כי זה פשוט שאסור.
תנסה לחפש אולי בשואלים של הרב מוצפי
הכלל הוא שדבר שנעשה בעבירה מותר להנות ממנו אם הוא תלוי במחלוקת.
אך כאן העבירה היא בשימוש ולא בבעלות, וממילא לשיטת האשכנזי הכלי ששייך ליהודי לא טבול ואסור בשימוש ומה בכך שהוא בבעלות ספרדי? רק בעלות גוי פוטרת כי לא חל על זה התקנה.
סברא ישרה יישר כח רק שלפ''ז על''ע מדוע בכלי של גוי אינו טעון טבילה וע''כ שמתיחסים אף לבעלים אם הוא מחוייב בטבילה בכלי זה [ובדומה לכלי סחורה במסעדות] והדרא שאלה לדוכתא
סברא ישרה יישר כח רק שלפ''ז על''ע מדוע בכלי של גוי אינו טעון טבילה וע''כ שמתיחסים אף לבעלים אם הוא מחוייב בטבילה בכלי זה [ובדומה לכלי סחורה במסעדות] והדרא שאלה לדוכתא
וביתר ביאור החיוב להטביל כלים הוא על כלי שנקנה מהגוי ולא על כלי שששאול מגוי . הגע עצמך אם תטביל את הכלי שששאול מגוי ואז תקנה ממנו ודאי שחיב להטבילו שוב. מכיון לא הגיע זמן חיובו בטבילה הראשונה וע"כ כדאמרן.
סברא ישרה יישר כח רק שלפ''ז על''ע מדוע בכלי של גוי אינו טעון טבילה וע''כ שמתיחסים אף לבעלים אם הוא מחוייב בטבילה בכלי זה [ובדומה לכלי סחורה במסעדות] והדרא שאלה לדוכתא