בחזו"ע ברכות עמ' תע:
והקשה ידידי שליט"א.
הרי רש"י בראשית ב, יא פירש שפישון הוא נילוס, וכ"כ בתרגום הרס"ג.
ואין ליישב שכתב נילוס ולא פישון, משום שכל הנהרות כתב כפי השם המוכר להם בערבית וכמבואר שם.
וא"כ הוו דברי רס"ג כדעת מרן ואפשר שיש לברך על הנילוס ולא כפי שמשמע מדברי הרב זצ"ל שכתב בהחלט שאינו מארבעה נהרות בניגוד לדברי הראשונים.
"אבל בסידור רס"ג (עמ' צא) כלל עם הנהרות הללו "נילוס", משמע כד' המג"א" (שכתב דה"ה כל הנהרות ולא דווקא ארבעה נהרות. ת.).
והקשה ידידי שליט"א.
הרי רש"י בראשית ב, יא פירש שפישון הוא נילוס, וכ"כ בתרגום הרס"ג.
ואין ליישב שכתב נילוס ולא פישון, משום שכל הנהרות כתב כפי השם המוכר להם בערבית וכמבואר שם.
וא"כ הוו דברי רס"ג כדעת מרן ואפשר שיש לברך על הנילוס ולא כפי שמשמע מדברי הרב זצ"ל שכתב בהחלט שאינו מארבעה נהרות בניגוד לדברי הראשונים.
נערך לאחרונה: