כי אותך ראיתי לפני צדיק וכו
וברש''י מבואר שמדוע לא אמר לו גם תמים כיון שאומרים רק מקצת שבחו של אדם בפניו.
בספר פני דוד להחידא מביא בשם הבית יוסף שהתואר צדיק זה מי שהוא מושלם בעריות וכמו יוסף הצדיק וכן להיפך הרשע אומר טרוד הייתי ביצרי וכן התלמיד של יהשוע בן פרחיה שאמר לו רשע מבואר שרשע וצדיק זה ביחס לעריות ואילו תמים זה ביחס לעבודה זרה .
ואצל נח היה לו בדור שלו את שתי הנסיונות ששחתו כל בשר שזה עריות ובסוף ימיו היה את דור הפלגה שזה הע''ז
ולפי''ז מבואר שכאשר התורה מתארת את נח היא אומרת צדיק תמים כיון שהתורה מגדירה אותו ע''י מה שהוא שלם בהכל ומדוקדק בפסוק שכתוב תמים היה בדורותיו שזה מדבר בכללית שלו אבל כאשר הוא דיבר אותו הוא אמר לו רק צדיק כיו שרק בזה נתנסה
וברש''י מבואר שמדוע לא אמר לו גם תמים כיון שאומרים רק מקצת שבחו של אדם בפניו.
בספר פני דוד להחידא מביא בשם הבית יוסף שהתואר צדיק זה מי שהוא מושלם בעריות וכמו יוסף הצדיק וכן להיפך הרשע אומר טרוד הייתי ביצרי וכן התלמיד של יהשוע בן פרחיה שאמר לו רשע מבואר שרשע וצדיק זה ביחס לעריות ואילו תמים זה ביחס לעבודה זרה .
ואצל נח היה לו בדור שלו את שתי הנסיונות ששחתו כל בשר שזה עריות ובסוף ימיו היה את דור הפלגה שזה הע''ז
ולפי''ז מבואר שכאשר התורה מתארת את נח היא אומרת צדיק תמים כיון שהתורה מגדירה אותו ע''י מה שהוא שלם בהכל ומדוקדק בפסוק שכתוב תמים היה בדורותיו שזה מדבר בכללית שלו אבל כאשר הוא דיבר אותו הוא אמר לו רק צדיק כיו שרק בזה נתנסה
נערך לאחרונה:

