ישראל היהודי
Member
עי' מש"כ בילקוט יוסף חלק השכמת הבוקר סי' ה' הלכה ו' והאריך למעניתו להוכיח מנהג הספרדים בזה.
והנה מה שקשה לי זה מכבר מה שכתב מרן בשו"ע סי' כ"ה סעי' ז' ד'להניח' יאמר בקמץ ולא בפתח ובדגש, ע"ש, ומבואר להדיא דיש חילוק בין קמץ לפתח אף לדידן.
ובילקו"י שם הביא ראי' להוכיח מזה, דעכ"פ קמץ אינו כמו חולם, ע"ש, אך עדיין לא ברירא לי איזה חילוק יש בין קמץ לפתח לדידן.
[בדרך אגב, בנושא הכללי בענין זה, יל"ע מדוע משפטים כמו 'כל' וכד' אנו עושים את הקמץ, כמו קמץ של אשכנזים, [כמובן בלי ההיגוי הכבד של 'כויל'...], וגם ממתי התחילו לומר 'כל' בפתח בנשמת כל חי, ומה המקור לזה, ולמה דוקא שם]
תודה מראש!
אשמח להרחבות בנושא!!!
והנה מה שקשה לי זה מכבר מה שכתב מרן בשו"ע סי' כ"ה סעי' ז' ד'להניח' יאמר בקמץ ולא בפתח ובדגש, ע"ש, ומבואר להדיא דיש חילוק בין קמץ לפתח אף לדידן.
ובילקו"י שם הביא ראי' להוכיח מזה, דעכ"פ קמץ אינו כמו חולם, ע"ש, אך עדיין לא ברירא לי איזה חילוק יש בין קמץ לפתח לדידן.
[בדרך אגב, בנושא הכללי בענין זה, יל"ע מדוע משפטים כמו 'כל' וכד' אנו עושים את הקמץ, כמו קמץ של אשכנזים, [כמובן בלי ההיגוי הכבד של 'כויל'...], וגם ממתי התחילו לומר 'כל' בפתח בנשמת כל חי, ומה המקור לזה, ולמה דוקא שם]
תודה מראש!
אשמח להרחבות בנושא!!!