• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פתח צוואר לאישה

אוצרות

Active member
שלום, רציתי לשאול, שאלה אותי מורה, מה דעת הרב עובדיה לגבי פתח צוואר, האם צריך להיות מכוסה ושלא יראו את שתי העצמות מקדימה? היא אומרת לתלמידות שזה אסור והתלמידות אומרות לה: "תראי לנו מקור ברב עובדיה שהוא אוסר", אשמח אם יש למישהו מקור אצל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל להביא לה.
 
שלום, רציתי לשאול, שאלה אותי מורה, מה דעת הרב עובדיה לגבי פתח צוואר, האם צריך להיות מכוסה ושלא יראו את שתי העצמות מקדימה? היא אומרת לתלמידות שזה אסור והתלמידות אומרות לה: "תראי לנו מקור ברב עובדיה שהוא אוסר", אשמח אם יש למישהו מקור אצל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל להביא לה.
יש יסודות מסויימים בהלכות צניעות שלא צריך להיות כתוב ברב עובדיה בשביל להבין שזה לא צנוע.
אין צורך לנקוט בדוגמאות מפני הצניעות שיש בדבר.
אך כיסוי העצמות מקדימה הוא מדרכי הצניעות.
 
שלום, רציתי לשאול, שאלה אותי מורה, מה דעת הרב עובדיה לגבי פתח צוואר, האם צריך להיות מכוסה ושלא יראו את שתי העצמות מקדימה? היא אומרת לתלמידות שזה אסור והתלמידות אומרות לה: "תראי לנו מקור ברב עובדיה שהוא אוסר", אשמח אם יש למישהו מקור אצל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל להביא לה.
הרב @אהרן כהן
 
שלום, רציתי לשאול, שאלה אותי מורה, מה דעת הרב עובדיה לגבי פתח צוואר, האם צריך להיות מכוסה ושלא יראו את שתי העצמות מקדימה? היא אומרת לתלמידות שזה אסור והתלמידות אומרות לה: "תראי לנו מקור ברב עובדיה שהוא אוסר", אשמח אם יש למישהו מקור אצל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל להביא לה.
אני חושב שהגישה מעיקרה מוטעית.
התלמידות צריכות לקבל את דברי המורה, ואת תקנון בית הספר. נקודה.
גם בית ספר שמכוון ע"פ מרן הגרע"י וממשיכי דרכו - זכותו המלאה לקבוע בתקנון את מה שנראה לו.

אכן, גם אם מדובר בבי"ס לבנות מעט יותר 'בעייתיות', נקודת המוצא צריכה להיות שמה שאומרים פוסקי ההלכה, ולא משנה מי הם, הוא הקובע.
אדרבה, תתכבד התלמידה להביא פסק אחר, ממרן הגר"ע או מפוסק אחר - לאפוקי ממה שהמורה מלמדת.
 
הכל נכון, אך אשמח אם יש למישהו הבקיא בספרי מרן מקור לכך.
בסמינרים גם הרבה פעמים לצערינו מנחילים פאות לנשים ה"י ונגד חצאיות עד הקרסול...
 
אך אשמח אם יש למישהו הבקיא בספרי מרן מקור לכך.
לא ידוע לי שמרן דיבר על כך. אני מקוה שלא יבוא היום ח"ו שישאלו היכן כתוב בספרי מרן לכסות את הבטן?
בסמינרים גם הרבה פעמים לצערינו מנחילים פאות לנשים ה"י ונגד חצאיות עד הקרסול...
אמת.
אני מקוה שלא יבוא היום שיבואו להקל בשרוולים צמודים ובצבע גוף, שהרי הט"ז כתב ששוק אסור אפילו פחות מטפח, דחמיר, וא"כ אם שם מועיל גרביים בצבע רגל [לשיטת מרנן ורבנן מנהלי הסמינרים..] כל שכן בזרוע דקיל... (וגם אם המורות יאסרו, יבואו חלק מהתלמידות וישאלו בכלל היכן כתוב בספרי מרן שלא ללבוש שרוולים בצבע הגוף?...)
את גדרי כיסוי הצוואר לא למדתי היטב, אך כמראה מקום אוכל לציין למצורף מה שהאריך בזה.
 

קבצים מצורפים

  • דבר גדעון.pdf
    1.6 MB · צפיות: 15
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון