• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פתיחת בקבוקי יין בזמננו

מחילה מכבודו זה לא קשור אם ביקרו במפעל אלא דנו הפוסקים אם זה כלי או לא כלי ולא ראינו שהמתירים שינו דעתם....
א. מחול לך, הרב יוסף חיים עדני
ב. ציינתי רק שזו עדות מידיעה ולא משמועה- דבר שכל בר דעת מבין שיש לו משמעות, ומצינו כמה מגדו"י שהיתה להם יושרה לומר שלא מביעים דעה על עניין שקשור למשהו טכנולוגי או מכני כי הם לא מספיק מבינים את המציאות לגמרי.
ג. לדעתי טענת סרק מש"כ כבודו
לא ראינו שהמתירים שינו דעתם...

מכיוון שהמתיר העיקרי שדנים בדעתו, הוא הגרע"י, והוא לצערנו נפטר כבר
 
לימטב דעתי הקטנה שמרן רשכבה"ג בעל הילקוט יוסף שליט"א שאין שום שינוי בפסק מרן זצ"ל הפסק נשאר על כנו, ויתד היא שלא תמוט.
ואצרף כאן מפינת ההלכה שמסר לפני כשנה
 
ב. ציינתי רק שזו עדות מידיעה ולא משמועה- דבר שכל בר דעת מבין שיש לו משמעות, ומצינו כמה מגדו"י שהיתה להם יושרה לומר שלא מביעים דעה על עניין שקשור למשהו טכנולוגי או מכני כי הם לא מספיק מבינים את המציאות לגמרי
אמת אבל כבר נתנו דעתם על השינוי ביצור הבקבוקים ואעפ''כ הוכיחו שלא השתנה דבר מבחינה הלכתית וכי כל שינוי במפעל מכריח שינוי בהלכה ודאי שאינו כן וכל בר דעת מבין זאת כך שאף שמרן זצ''ל נפטר לבית עולמו בידו לעיין בתשובותיו שכתב ושנה ושילש כמה פעמים בספרו ולעיין אם דבריהם יכונו לפי מציאות זמננו ופשוט ובאמת לא מצינו לאף אחד מגדולי ישראל בענין זה שטעם שאינו מבין את המציאות לגמרי כך שלכו''ע המציאות ברורה ואעפ''כ תלמידי מרן זצ''ל נוהגים בדבר היתר וכבר נתבאר לעיל בטוב טעם סיבת הדבר ואין פסיקת ההלכה מתחילה ונגמרת במפעלים ודי בזה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון