• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פתיחת בקבוקי יין בזמננו

אליהו חמוי

Active member
לכבוד חברי הפורם דנן ה' עליהם יחיו
הנה זמן זמנים טובא שנשאלתי אודות פתיחת הבקבוקים בשבת ותשובתי להתיר והחמיר תעה''ב כמובן שהדברים מבוססים על דברי מרן זצ''ל בשו''ת יחו''ד ח''ב ועוד ע''פ שני צירופים להתיר [אין מתכוין לעשיית כלי ועוד שבמציאות הפקק נעשה קודם חבורו ומשכך לא בטל המינו שם פקק] והנה מקרוב נדפס העלון היקר 'הלכה למעשה' [כמודמה פ' תולדות] ושם כתב הגר' אופיר מלכא שכיום השתנתה מציאות יצור הבקבוקים ולפיה נבפל בבירא הצירוף הראשון ושם גם כתב להעיר על צירוף סברת הרב המגיד ושאינה ענין לנד''ד
ועתה נפשי לשאול הגיעה האם משהו יודע מסברת והוראת מרן שליט''א בענין זה בהתאם למציאות העכשוית והאם יש משהו מחברי הפורום דנן שכתב בענין זה יעזרני מאוד
 
כיום עשיית 'הפקק' נעשית יחד עם חבורו לבקבוק כך שקודם לכן לא היה עליו שם פקק אלא שאף אחר חבורו לבקבוק מאחר והינו מחובר לטבעת הרי שאינו ראוי לשמוש וכאשר המשתמש פותח את הפקק אזי נוצר פקק ראוי לשמוש ועובר באיסור תיקון

[אגב יישר כח על העלת העלון]
 
אל"ז להאריך בזה. אבל דבריו אחה"מ טעות גדולה שמטעה הרבים ואומר שגם למרן זיע"א יש כיום איסור דאו' לפתוח. אבל כל המעיין בחזו"ע וביחו"ד יראה שכותב במפורש על הנידון של המציאות של זמנינו כפי שמתאר בעלון הנ"ל, שזה מותר. אפי' מספיק להעתיק דברי מרן בלי לכתוב ביאור ויווכחו כולם שדבריו אינם נכונים.
 
ראיתי שבעלון מאור ישראל [פ' ויצא] היו''ל בעה''ת אלעד התפרסמה בזה תשובה בענין מהרה''ג ר' אליהו עזראיל שליט''א ושם השיב ע''ד הגר''א מלכא ועוד מחברים ע''ש
וכמדומה שבאחת מתוכניות אור השבת [שאגב חזרה לאחרונה] דיבר מזה הגר''ש ללוש
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון