• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

צורת הדלקת נרות חנוכה

קורסיה

Well-known member
לפי מה שכתב בחזו"ע עמ' לב' שהמדליק בפתח שצריך להדליק את הנר הימיני הרחוק מהפתח, האם הכוונה היא שמניח את החנוכיה מאוזנת, כלומר החנוכיה נמצאת כקו ישר (-----) ממולו, או שהכוונה היא שהחנוכיה תהיה מאונכת? כי אם נאמר שהחנוכיה היא מאוזנת אם כן מה הכוונה שמדליק הנר הרחוק מהפתח, שהרי בשני הכיוונים הוא לצד אחד מהפתחים.
 
שלום וברכה

ניתן להניח את החנוכיה בטפח הסמוך לפתח מצד שמאל כשיש מזוזה בימין הפתח גם בצורה אנכית לפתח, וגם בצורה מאוזנת לפתח, וכיון שצריך להדליק משמאל לימין, גם אם מניח את החנוכיה מאוזנת, ביום הראשון הנר נחשב רחוק מן הפתח שצריכה להיות החנוכיה שהוא הצד השמאלי של הפתח, אף שהוא יחסית הקרוב לצד הימני של הפתח, מתייחסים למקום שהחנוכיה אמורה להיות בצד שמאל של הפתח כשיש מזוזה בימין.

בברכה רבה
 
שלום וברכה

כשמדליקים בחלון, אין הבדל בהנחת החנוכיה בין צד ימין או שמאל של החלון, אלא יניח את החנוכיה במקום שהרבים רואים ממנו הרבים טוב יותר, וידליק את הנרות משמאל לימין.

בברכה רבה
 
שלום וברכה וחג חנוכה שמח

נר חנוכה מדליק משמאל לימין של המדליק, והנר החדש הוא הנר שהוסיף משמאל לנר הראשון, כך שמברך תמיד על הנר החדש שהוסיף משמאל לנר של אתמול.

בברכה רבה חג שמח
 
שלום וברכה וחג חנוכה שמח

נר חנוכה מדליק משמאל לימין של המדליק, והנר החדש הוא הנר שהוסיף משמאל לנר הראשון, כך שמברך תמיד על הנר החדש שהוסיף משמאל לנר של אתמול.

בברכה רבה חג שמח
חנוכה שמח. תודה על המענה.

בילקוט יוסף (סי' תרע"ו סעיף כ') כתוב כך:
"כשמדליק הנר בלילה הראשון, ידליק את הקיצוני מימין, הרחוק ביותר מהפתח, ובלילה השני ידליק הנר (הנוסף) החדש תחלה, ואחר כך הנר שהודלק אתמול, וסדר ההדלקה משמאל לימין, (כסדר כתיבת אנגלית וצרפתית). וכן בלילה השלישי יתחיל בנר החדש, הקרוב לפתח, ואחר כך הנר של אתמול, ואחר כך הנר של שלשום, וכן על זה הדרך מידי יום ביומו, עד שבליל שמיני ידליק תחלה הנר הסמוך ממש לפתח, שהוא הקיצוני משמאל, וממשיך להדליק משמאל לימין, ויסיים בנר שהודלק הראשון, ונמצא שתמיד מברך על הנר הנוסף, כי בתוספת הימים נתווסף הנס, וכן המנהג."
סעיף כא:
"אם אין מזוזה בימין הפתח, שאז מניח את החנוכיה מימין הפתח, יעשה להיפך, שבליל ראשון מדליק את הנר הקרוב לפתח, ובליל שני ידליק הנר החדש שבצדו ואח"כ פונה לימין וידליק הנר שהדליק אתמול. וכן על זה הדרך."

בסרטון הזה
ניתן לראות שההבנה תלויה מהיכן מדליקים את החנוכיה.
השאלה באמת איך להדליק? מאיזה צד? כלפי הבית או כלפי חוץ. והאם מתחשבים ברואים?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון