וודאי שהוא ז''ל מצרף. אבל דעת חכם בן ציון נ"ע שאינו מצטרף לס"ס.האם כתוב באיזה מקום אם דעת מרן זצל לצרף את ר''ת לספק ספיקא?
זכור לי שבילקוי כתב שלא מצרפיםוודאי שהוא ז''ל מצרף. אבל דעת חכם בן ציון נ"ע שאינו מצטרף לס"ס.
האם כתוב באיזה מקום אם דעת מרן זצל לצרף את ר''ת לספק ספיקא?
עיין ביבי"א ח"ז סימן ל"ד ששם דן בדיוק על הנושא שמדבר הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א, ומצרף דעת ר"ת לס"ס.זכור לי שבילקוי כתב שלא מצרפים
אולי זה בנידון אחר ?
משם אין ראיה שהוא ספק שלישי, לא כך?ועוד עיין שם ח"ז סימן ז' אות ה' ששם דן לגבי מי שלא הניח תפילין אלא בביה"ש, שדעת הבא"ח בספרו עוי"ח שיניח ללא ברכה, ואילו דעת הרב ז''ל שיניח בברכה גם מחמת ס"ס זה.
ועוד עיין בטה"ב סימן י"ג לגבי הפס"ט בביה"ש, שדעת הרב ז''ל שם שמהני, גם מחמת שיטת ר"ת שצירפו לס"ס
יישר כח, מאיפה הציטוט הזה? כי זה ממש תימה.. מרן שליטא כותב מפורש שלא מצרפים לס"ס שיטת רבנו תם אלא אם כן היא ספק שלישי-נמחק-
לא זוכר כעת.משם אין ראיה שהוא ספק שלישי, לא כך?
אין אפשרות לחפש במייל בדואר נכנס את המייל לשכת הראשון לציון?מבואר בילקו"י בכמה מקומות שאין לצרף את דעת רבנו תם לספק ספיקא, לצערי לא זכור לי המקור. כמו כן שאלתי במכתב על זה את מרן שליטא וכך השיב לי, לצערי אין לי את המכתב
זכות הרבים תעמוד לכךהבעיה ששלחתי את זה ממייל לא שלי לפני שפתחתי מייל.. אנסה מחר לדבר עם החבר..
קדמך אחר ברחמיןספר טהרת הבית, הפסק טהרה בין השמשות, ר"ת מצטרף לספק ספיקא להקל. שמצרפים אף דעה שנדחתה מההלכה, כש"כ ר"ת ומקהלת הפוסקים שעימו.
כמדומני כרך ב' סביבות עמוד רפ
ועוד עיין בטה"ב סימן י"ג לגבי הפס"ט בביה"ש, שדעת הרב ז''ל שם שמהני, גם מחמת שיטת ר"ת שצירפו לס"ס.
ברחמים פשוטים...קדמך אחר ברחמין
הרב @יוסף דהן ,בד"כ הרב לא מצרף את ר"ת לספק ספיקא רגיל, אלא רק אם יש עוד כמה צירופים להקל:לא הבנתי איך אפשר לצרף דעת ר"ת לגבי ס"ס,
דלפי זה מי שנזכר לאחר צה"כ שלא ספר ספירת העומר של יום אתמול וספר את המספר בלא ברכה לאחר מכן יוכל להמשיך לספור בברכה ? דהרי יש בזה ס"ס שמא הלכה כר"ת ודעימיה ואת"ל שאין הלכה כר"ת שמא הלכה כדעת ר"י בעל התוס' ועוד שכל לילה ולילה מצוה בפני עצמה.
ועי' בחזו"ע יו"ט (עמוד רלט),שכתב מפורש דלא מצרפינן סברת ר"ת לס"ס בזה.
תחכימו אותנו בבקשה
יש"כ.הרב @יוסף דהן ,בד"כ הרב לא מצרף את ר"ת לספק ספיקא רגיל, אלא רק אם יש עוד כמה צירופים להקל:
למשל, ביבי"א ה'- הרב דן אם מישהו נזכר בבין השמשות שלא ספר אתמול, וספר מיד בבין השמשות (את הספירה של אתמול), אז יש כאן ספק ספיקא: ספק הלכה כר"י הזקן... וספק הספירה ביום מועילה. אמנם יש עוד ספק לגריעותא, שמא בין השמשות הוא כבר לילה וממילא יצא שספר בכלל בלילה! על זה מרן זיע"א מצרף את דעת ר"ת שלשיטתו כל זמן ביהשמ"ש שלנו יום גמור הוא (לאזן את הספק השני של הספק ספיקא). וממילא חוזר להיות ספק ספיקא רגיל וממשיך לספור בברכה. ודוק.
לכאו' שיטת ר''ת לא עדיפה משאר שיטות שנדחו מההלכה, גם אם ישנם 20 או 25 ראשונים דאזלי כר''תספר טהרת הבית, הפסק טהרה בין השמשות, ר"ת מצטרף לספק ספיקא להקל. שמצרפים אף דעה שנדחתה מההלכה, כש"כ ר"ת ומקהלת הפוסקים שעימו.
כמדומני כרך ב' סביבות עמוד רפ
נדחו מההלכה?לכאו' שיטת ר''ת לא עדיפה משאר שיטות שנדחו מההלכה, גם אם ישנם 20 או 25 ראשונים דאזלי כר''ת
כיון שקי''ל כהגאונים אף באיסור סקילה
כגון מילת תינוק שנולד 19 דק' אחר השקיעה בע''ש