• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

צ"ב, דבר טפל שלא בא מחמת הסעודה האם נפטר בברכת הלחם

יואח

Active member
למשל יש שמגישים בסעודה אורז עם חמוציות או צימוקים וכדו' שסתם כך טפלים לאורז, השאלה אם באמצע הסעודה יש לברך עליהם משום שאינם באים מחמת הסעודה (שהרי בכה"ג אפילו אוכל ע"מ לשבוע צריך לברך, משום שאינם מחמת הסעודה) או שהיות והם טפלים לאורז אין צורך?
אנא חוו דעתכם רבותי
 
זה נידון של טפל לטפל. כמו הנידון של ציפוי שוקולד בגלידה באמצע סעודה.
(הרב ללוש הזכיר נידון זה בגיליון 60, וגם כאן).
 

קבצים מצורפים

נערך לאחרונה:
למשל יש שמגישים בסעודה אורז עם חמוציות או צימוקים וכדו' שסתם כך טפלים לאורז, השאלה אם באמצע הסעודה יש לברך עליהם משום שאינם באים מחמת הסעודה (שהרי בכה"ג אפילו אוכל ע"מ לשבוע צריך לברך, משום שאינם מחמת הסעודה) או שהיות והם טפלים לאורז אין צורך?
אנא חוו דעתכם רבותי
זה טפל לדברים הבאים מחמת הסעודה. ושו״ר להרב @בנימין לוריא שהביא מדברי הביאו״ה, לעניין משקין. ולפו״ר אין חילוק עם דברים הבאים מחמת הסעודה.
 
זה טפל לדברים הבאים מחמת הסעודה. ושו״ר להרב @בנימין לוריא שהביא מדברי הביאו״ה, לעניין משקין. ולפו״ר אין חילוק עם דברים הבאים מחמת הסעודה.
זה נידון של טפל לטפל. כמו הנידון של ציפוי שוקולד בגלידה באמצע סעודה.
(הרב ללוש הזכיר נידון זה בגיליון 60, וגם כאן).
מהרב ללוש שליט"א יוצא, שאם אוכל את הצימוקים ממש יחד עם האורז א"צ לברך עליהם
אך אם אוכל אותם לפני האורז או בפנ"ע לאחר האורז צריך לברך עליהם, אף שמה שאוכל אותם זה הכל חלק מאכילת האורז (ואינו רוצה לאכלם בפנ"ע).
גם הרבנים שליט"א הבנתם כך?
 
חזור
חלק עליון