• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

צ"ע מה שכתב שהולכים אחר האוכל ולא אחרי הטבח, וכמו שכתבתי בתשו' לגבי ברכת השניצל:

ודע דאין נפק"מ מה כוונת האוכל אלא אזלינן בתר כוונת העושה וכמש"כ בחוט שני (קרליץ, עמ' רה בהע'). וכן צידד בס' שערי הברכה (שטיצברג, פט"ז הע' לח). וכן מדוייק לשון הגמ' (ברכות לט.) "והאי דשדי". וכן לשון הרמב"ם (הל' ברכות פ"ג הל' ד-ו) "שעירב", דתלוי בנותן. וכן מבואר בלשון השו"ע (סי' רח סעי' ב-ג, וסי' רד סעי' יב). ע"ש. וכ"כ בס' ברכת שמואל (זכאי, עמ' רנב), והוכיח כן מד' המשנ"ב בכמה דוכתי. ודלא כשו"ת שערי יושר (חנניה, ח"ה סי' לח). ע"ש. שו"ר שכן מבואר בשו"ת בית יהודה (עייאש, ס"ס סא) שכ' ש"הכל הולך אחר כוונת העושה למי עושה עיקר ולמי יעשה טפל, וכל שהניחו שם בתורת טפל לעולם שם טפל עליו אפי' יהיה נותן טעם"[1]].




[1] שו"ר בס' שבות יצחק דרזי קובץ עניינים (סי' א אות ז) שכ' משם הגריש"א זצ"ל דבישיבה שבמטבח עושים כך בשביל הצורה, והבחורים רוצים לשבוע רצון הבחורים קובע. וצ"ב.


חזור
חלק עליון