Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
העניין פשוט.
ראה במרן השלחן ערוך שכתב בהלכות ברכת הלבנה (אור"ח סימן תכו): הרואה לבנה בחדושה מברך אשר במאמרו ברא שחקים וכו', הגה: ואין "לקדש" החדש אלא בלילה בעת שהלבנה זורחת ונהנין מאורה. ע"כ, וכעי"ז בסעיף הבא.
וא"כ מכיון שמרן כתב בלשון של "ברכה", הספרדים נקטו לשון "ברכת הלבנה".
ואילו לדעת הרמ"א בהגה שכתב בלשון "קידוש", לכך בני אשכנז נקטו לשון "קידוש לבנה".
ויש עוד פירושים שאי אפשר לכותבם מפני ביטול בית המדרש. ודי בזה.
העניין פשוט.
ראה במרן השלחן ערוך שכתב בהלכות ברכת הלבנה (אור"ח סימן תכו): הרואה לבנה בחדושה מברך אשר במאמרו ברא שחקים וכו', הגה: ואין "לקדש" החדש אלא בלילה בעת שהלבנה זורחת ונהנין מאורה. ע"כ, וכעי"ז בסעיף הבא.
וא"כ מכיון שמרן כתב בלשון של "ברכה", הספרדים נקטו לשון "ברכת הלבנה".
ואילו לדעת הרמ"א בהגה שכתב בלשון "קידוש", לכך בני אשכנז נקטו לשון "קידוש לבנה".
ויש עוד פירושים שאי אפשר לכותבם מפני ביטול בית המדרש. ודי בזה.