ואזכה לחדש
Active member
למה גזלן קונה את החפץ, הרי לא היה הסכמה מהבעלים ולא היה לו כלל כוונה להקנותו ואע"ג דאמרינן דקונה בשביל להתחיב מ"מ טעם זה אינו מישב היאך קנה ללא הסכמת הבעלים,
אם תוכל לתמצת את דבריו, אשמח,עי' קוב''ש ב''ק ס"ה ע''ב וס''ו ע''א מש''כ בזה
יש מפרשים שהתורה חידשה קנין זה כדי שהגזלן יהיה חייב באחריות [ולדוג' אם החפץ יגזל ממנו או יפסד באיזה צורה שהיא, הרי יכול הגזלן לטעון שאין לו את החפץ שהוא גזל, וחיוב תשלום לית ליה כיון שהוא לא גרם נזק כלל. לזה חידשה התורה שהגזלן קנה את החפץ, והוא מחוייב להחזיר אותו חזרה ללא קשר למה שקרה לחפץ הראשון].
ואע"ג דאמרינן דקונה בשביל להתחיב מ"מ טעם זה אינו מישב היאך קנה ללא הסכמת הבעלים,
לכאורה גם הבעלים מסכים כי זה לטובתו.למה גזלן קונה את החפץ, הרי לא היה הסכמה מהבעלים ולא היה לו כלל כוונה להקנותו ואע"ג דאמרינן דקונה בשביל להתחיב מ"מ טעם זה אינו מישב היאך קנה ללא הסכמת הבעלים,
לטובתו שגזלו ממנו?לכאורה גם הבעלים מסכים כי זה לטובתו.
לטובתו שהגזלן יקנה.לטובתו שגזלו ממנו?
לטובתו שגזלו ממנו?
לאחר שגוזלהו בודאי ניחא ליה שהגזלן יקנה להתחייב באונסין.לטובתו שהגזלן יקנה.
הוא כתב לגבי זה?עי' קוב''ש ב''ק ס"ה ע''ב וס''ו ע''א מש''כ בזה