• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

קרן "והשיב" או קרן "נקי כפיים" להשבת חובות עלומים. האם יש לזה תוקף הלכתי???

דודי

Member
  • ישנו רעיון חדש שהוקם לפני כמה שנים, לתת את כסף החוב שאין ידוע מי בעליו – לקרן המזכה את הממון לכל הבעלים הנמצאים בעולם מדין זכין לאדם שלא בפניו, ואח"כ מעבירה את הכסף לקופת גמ"ח, והכסף שמור לבעליו עד שיבא אליהו ויברר, ולעת עתה משתמשים בו להלוות כסף לאחרים. וצריך בירור אם פתרון זה יועיל מבחינה הלכתית, דצ"ב אם מועילה הקנאה לאדם לא מבורר באופן שלא יכול לשלוט על הדבר שזיכו בעבורו, , ומה זכיה היא זו כאשר אין הממון או החפץ נמצאים תחת שליטתו, ודבר ברור הוא כי כל בעלות בנויה על יסוד, והוא האפשרות לשלוט על החפץ, וכשנופל היסוד שהוא השליטה, אזי אין בעלות.
 
למה צריך את זה? יעשה צרכי רבים וזהו.
גם זה בכלל שאלתי, מדוע שלא נסתמך על דברי הגמרא, הראשונים, גדולי הפוסקים ובראשם מרן השו"ע שכתבו, שהפתרון לענין זה הוא עשיית צרכי רבים באופן המועיל.
 
צריך את זה כיוון שרוצים להוציא ממך כסף, כל פעם בגימיק אחר.
יודעים שאנשים בדורנו מתרגשים מכל הברקה חדשה, וחושבים שיפתרו עצמם מכל דבר ע"י כמה שקלים.
תראה כמה כסף מוכנים להשקיע באתרוג מהודר, וכמה מוכנים להשקיע בק"ש עם הנץ החמה...
 
חיבוב מצווה
לא הבנתי, לקרוא ק"ש אחרי הנץ זה חיבוב מצווה, או אולי ק"ש אחרי זמן מגן אברהם?
היית קונה אתרוג שלפי המגן אברהם פסול?
זה לא חיבוב מצווה, זה חיבוב עצמו - מה יראו המתפללים בבית הכנסת, איך ארגיש כשאחפש את המהודר ביותר בלי שיש לי מושג מה זה אומר.
 
חזור
חלק עליון