• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קשריו של מרן רבינו עובדיה זי"ע עם יבדלחט"א מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א

האם היה זה שיעור בקבלה, או חברותא?
חברותא. ועיין עוד סיפור על זה באביר הרועים חלק ב פרק תשיעי. ויש גם סרטון מהחתונה כידוע, שקורא לו ידידנו היקר. וכידוע מרן לא היה מפזר תארים... אלא שהידידות התבררה בעקבות מה שמסופר שם, על הכרת הטוב של מרן לאדמו"ר על מה שעשה בשבילו. ויש שם גם תמונות שלהם ביחד.
 
חברותא. ועיין עוד סיפור על זה באביר הרועים חלק ב פרק תשיעי. ויש גם סרטון מהחתונה כידוע, שקורא לו ידידנו היקר. וכידוע מרן לא היה מפזר תארים... אלא שהידידות התבררה בעקבות מה שמסופר שם, על הכרת הטוב של מרן לאדמו"ר על מה שעשה בשבילו. ויש שם גם תמונות שלהם ביחד.
יש גם וידיאו של הרבי מבעלזא בניחום אבלים [אולי על חכם יעקב ע"ה] שם מדברים על הטרמפ שהבעלזער לקח את מרן זללה"ה.
אתה יודע לקשר אותנו לזה?
 
על אותה התקופה נזכרתי עוד, שאל ר' חיים רודריגז (היה לימים תלמידו של מרן במצרים, כפי שמופיעה תשובה אליו ביורה דעה בשו"ת יביע אומר חלק יא. ויש עוד מכתבים שלו עם מרן עד השנים האחרונות) את רבי מרדכי: חכם עובדיה "בקיא בקבלה"? וענה לו, הפליג על כולנו כבר מזמן. עוד אמר לו, שנשמת מרן היא מעולם האצילות, והיא בסוד אין שכחה לפני כיסא כבודך, ולכן לא שוכח את לימודו. ועוד אמר לו, כי מרן כשמו כן הוא, ולא ראה טיפה מימיו כיעקב אבינו. והדברים מבהילים!
 
אם אני לא טועה יש גם אמירות מפורשות על זה בספר 'רבינו' של ר"א שטרית. אין הספר תח"י כעת, אבל דפדוף קל באינדקס יברר את הענין.
כן. הספר גם לא תחת ידי כעת, אבל אני זוכר ששם הוסיף עוד, כי רצה ללמוד חברותא עם ר' יוסף עדס, ובסוף לא יצא הדבר. ואמר באותה התקופה שלמד תקופה קצרה אצל הרב שרעבי. (הרב שרעבי עצר את מרן ואמר לו עד כאן די לך. ומכאן והלאה שורש נשמתך בהלכה). וראה עוד במה שכתב הרב אלוף בספר קצות דרכיו. וחזר על הדברים גם בעל פה בסרטון שהעלו כאן איפשהו (הרב @בנימין לוריא בכבוד...)
 
כן. הוספה שלי.
רק ראוי להעיר כי מדרגת יעקב היתה מדרגת יעקב. ואילו דוקא על יוסף אנו יודעים מה שאמרו חז"ל על 'ויפוזו' וגו'.
המעלה של טיפה ראשונה והמסתעף לזה, לא זכו בה אלא יחידי הצדיקים, כיעקב.
ואילו יוסף הצדיק - אדרבה, עיקר שבחו היה בעצם ההתגברות שכפה את יצרו ונמנע מלעשות את החטא. אבל היו תוצאות חיצוניות לפיתוי שהוא חווה.
וכנודע בגמרא ש'שמא קרי אירע לרבי' הוא לימוד זכות על תנאים ואמוראים, וכן מצאנו דברים שכתב מהרח"ו שאמר לו האר"י בהקשר זה.
עכ"פ נמצינו מפי רבי מרדכי שרעבי ע"ה, כי זכה מרן מאור עינינו גם לקדושה נוראה זו!
איישר חיליה על הבאת הידיעה היקרה הזו לידיעתנו.
 
עפר לפיך. דברים מפורשים הם ותיעודים גם יש. אתה הממציא של כל מה שכתבת. ואני ציינתי מקורות. אתה כותב שטויות שאפילו בשמים לא קיימים.
ומה שהבאת שמרן לא למד קבלה אצל הרב שרעבי - תמונה מוכיחה!!!!
מדבריו של הרב זצ''ל נראה שבאמת לא היה להם קשר קרוב
כיון שעם כל מה שהרב מזכיר זה את אותו טרמפ באותו יום גשום
כנראה שלא היה להם הרבה קשר שא''כ היה מזכיר שלמדו יחדיו הרבה אצל הרמ''ש.

ובענין גדולתו של הבעלזער ידוע שאיש פיקח הוא ומסתמא ת''ח גדול אבל האם כת''ר יודע זאת?
 
וראה עוד במה שכתב הרב אלוף בספר קצות דרכיו. וחזר על הדברים גם בעל פה בסרטון שהעלו כאן איפשהו (הרב @בנימין לוריא בכבוד...)
אולי הכוונה לזה:
(שהובא פה)
[אם כן, זהו הובא בקובץ בית יוסף גליון מח סי' קע"ד]
 
חזור
חלק עליון