• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ק"ש בטעמים

שנים מקרא אני יודע שכתוב אך ק''ש שלא יוצא בה ידי חובה
מה הסברא שצריך לקרוא עם טעמים
מה פירוש שלא יוצא ידי חובה בקריאת שמע?
בשתיהם הוא קורא פסוקים מהתורה, כמו שבשתים מקרא הוא צריך לדקדק ולקרוא עם טעמים, ה"ה גם לק"ש שצריך לקרוא עם טעמים,
משום שהקריאה עם טעמים היא הקריאה הנכונה ביותר עם דקדוק נכון ועצירות נכונות בכדי שלא ישנה משמעות וכו', כך מוכח מהאחרונים גם בסי' ס"א וגם בסי' רפ"ה.
 
מה פירוש שלא יוצא ידי חובה בקריאת שמע?
בשתיהם הוא קורא פסוקים מהתורה, כמו שבשתים מקרא הוא צריך לדקדק ולקרוא עם טעמים, ה"ה גם לק"ש שצריך לקרוא עם טעמים,
משום שהקריאה עם טעמים היא הקריאה הנכונה ביותר עם דקדוק נכון ועצירות נכונות בכדי שלא ישנה משמעות וכו', כך מוכח מהאחרונים גם בסי' ס"א וגם בסי' רפ"ה.
פירוש שאם אני מתפלג פלג המנחה אז ק''ש הזו לא אותו דבר של שנים מקרא כי בשנים מקרא אני יוצא י''ח וכאן זה רק סדר תפלה אז מי אמר שאני צריך להשמיע לאזני או לקרוא בטעמים ועל זה ביקשתי מקור מאיזה ספר
עדיף צילום וישר כח לפר''ח
 
פירוש שאם אני מתפלג פלג המנחה אז ק''ש הזו לא אותו דבר של שנים מקרא כי בשנים מקרא אני יוצא י''ח וכאן זה רק סדר תפלה אז מי אמר שאני צריך להשמיע לאזני או לקרוא בטעמים ועל זה ביקשתי מקור מאיזה ספר
עדיף צילום וישר כח לפר''ח
כן זה כבר שאלה שונה כי לא יוצא ידי חובה בקריאת שמע בזה, ומ״מ ראיתי שבארחות מרן כתב שמרן זצ״ל הקפיד תמיד לקרוא עם טעמים ובמקורות האריך בזה אבל אין לי פנאי כרגע להעתיק.
 
כן זה כבר שאלה שונה כי לא יוצא ידי חובה בקריאת שמע בזה, ומ״מ ראיתי שבארחות מרן כתב שמרן זצ״ל הקפיד תמיד לקרוא עם טעמים ובמקורות האריך בזה אבל אין לי פנאי כרגע להעתיק.
זו היתה השאלה שלי מההתחלה והיתה פשוט אי הבנה
א''צ להעתיק את ארחות מרן אפשר לצי' עמוד
וגם שוב אני שואל אם זה עיקר הדין
ואולי מרן זצל החמיר
 
חזור
חלק עליון