• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ראש ישיבה הנמצא בתוך שנת אבל לפטירת אביו או אימו האם מותר לו להשתתף בחתונת תלמיד?

שמעתי שיש התר מיוחד מהרב אלישיב זצוק"ל לראש ישיבה הנמצא בתוך שנת האבל לאביו או לאימו להשתתף ולרקוד בחתונת תלמידו המובהק,
האם מישהו מכיר דבר זה בשם הרב אלישיב ומה המקור?
יישר כח!
 
שמעתי שיש התר מיוחד מהרב אלישיב זצוק"ל לראש ישיבה הנמצא בתוך שנת האבל לאביו או לאימו להשתתף ולרקוד בחתונת תלמידו המובהק,
האם מישהו מכיר דבר זה בשם הרב אלישיב ומה המקור?
יישר כח!
יש ספר ציוני הלכה של רב ב"צ קוק אולי יעיי"ש.
 
מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל (ציוני הלכה אבלות עמ' תקיב) מתיר זאת, אבל מגביל את ההיתר הזה -
וזה נוסח השאלה ששאל אותו תלמידיו הגרב"צ קוק ותשובתו:
"שאלה: האם מותר לראש הישיבה לרקוד בחתונות תלמידיו, כיון שמקובל כך ובלעדיו תיפגם השמחה מאד".
"תשובת רבינו: צריך שימעט, יעשה קצת פחות".
 
עי' למרן רבינו ביבי"א ח"י חיו"ד סימן נו דבדידו הוה עובדא בהיותו תוך י"ב חודש לפטירת אביו נ"ע ונדיב אחד מוקיר רבנן התומך בישיבות ובישיבת חזו"ע והזמין את מרן לסדר חו"ק לבנו, ודם הלכה העלה דשרי עי"ש.
ונראה דיש ללמוד לנידון זה ודו"ק
 
אם איני טועה יש מכתב של מרן רבינו יצחק לפייטן משה דויק כשנפטרה אמו שמותר לו להמשיך להופיע
ואם שגיתי ימחל לי יוצרי וצורי
אחה"מ אך אין קשר כלל וכלל.
מה ההבדל
כאן האבל רוקד ומשמח וכאן גם כן
וכמדומה שהטעמים שוים בשני המקרים
רק צריך למצוא התשובה ונראה אם דבר ה' אמת בפי
וגם זה לא מתרץ.
ומה גם שכל ההיתר הוא מכיון שעושה כן בשביל פרנסתו. וראה מש"כ בחזו"ע אבלות (ח"ב עמ' שמט)

ומדברי מרן בחזון עובדיה (אבלות ח"ב עמ' שמה) משמע להדיא שמותר. ואף ששם דיבר ברב שמסדר קידושין, מ"מ מרהיטות לשונו מכל הכתוב לחיים בנימוקיו להלכה משמע שמותר.
1721564123787.png
 
אחה"מ אך אין קשר כלל וכלל.

וגם זה לא מתרץ.
ומה גם שכל ההיתר הוא מכיון שעושה כן בשביל פרנסתו. וראה מש"כ בחזו"ע אבלות (ח"ב עמ' שמט)

ומדברי מרן בחזון עובדיה (אבלות ח"ב עמ' שמה) משמע להדיא שמותר. ואף ששם דיבר ברב שמסדר קידושין, מ"מ מרהיטות לשונו מכל הכתוב לחיים בנימוקיו להלכה משמע שמותר.
הצג קובץ מצורף 23045
לרקוד עם החתן הוא גם חסד, כמובן אם הבחור אוהב לראש הישיבה.
 
אחה"מ אך אין קשר כלל וכלל.

וגם זה לא מתרץ.
ומה גם שכל ההיתר הוא מכיון שעושה כן בשביל פרנסתו. וראה מש"כ בחזו"ע אבלות (ח"ב עמ' שמט)

ומדברי מרן בחזון עובדיה (אבלות ח"ב עמ' שמה) משמע להדיא שמותר. ואף ששם דיבר ברב שמסדר קידושין, מ"מ מרהיטות לשונו מכל הכתוב לחיים בנימוקיו להלכה משמע שמותר.
הצג קובץ מצורף 23045
ובשנת האבל למרן זצוק"ל השתתף מרן שליט"א יבלחט"א בחתונה מסויימת ולכבודו שרו מוזיקה וואקלית.
(ואף ששורת הדין מורה להקל, נהג חומרא בעצמו)
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון