ראש ישיבת מאור התורה הגאון רבי אברהם סלים שליט"א - חבר מועצת חכמי התורה

 
יש בכתבה הזו כמה קטעים שהם לכאורה מבזים ומתנשאים על הציבור הספרדי. הם כותבים שכביכול עד לפני שבא הרב סלים, שס היתה רק פוליטית ללא שהרבנים מחליטים, וכן שהספרדים לא היו בני תורה, עד שבא הרב סלים.
זה בושה וחרפה מערכת החדשות הזו, איזה התנשאות על הציבור הספרדי!
שלא יובן לא נכון, איני מתכוון ח"ו על הגאון הרב סלים, הוא קודש קודשים, אלא כוונתי על עורכי הכתבה שם שהם על הדרך מתנשאים על הספרדים.
צריך למחות בהם נראה לי.

הנה לכם רק קטע אחד ממה שהם כתבו: "הציבור הספרדי ומצביעי ש”ס, שהתרגלו בשנתיים האחרונות לדומיננטיות היתר של ההנהגה הפוליטית – זוכים בתקופה האחרונה לראות את “חזרת העטרה ליושנה” עם התחזקות המימד הרבני-תורני בתנועת ש”ס, הודות להנהגה של הגאון רבי אברהם סלים".
 

נשמע מצחיק.
 
מצחיק מה שכתבו בשער של הקהילה על רה"י הגאון הגדול העצום המפורסם רבי אברהם סאלים שליט"א מגדולי ראשי הישיבות בדורינו
"הרגע בן רה"י הפועלת ברוח עולם התורה הליטאי קיבל עליו את עול ההנהגה הספרדית"
מנהיג עולם התורה הספרדי הם רבותינו האמיתים אשר לא פועלים ברוח אחינו הליטאים
אלא ברוח רבותינו ורבתיהם מימים ימימה
שהיא דרך חכמינו הספרדים
ומנהיגי הדור הם ראשי הישבות ההולכים לדרכיהם של רבותינו כדוגמת הגר"י כהן ובניו שליט"א, הגר"ע ניסן, הגר"י ברכה, רבינו הגר"מ צדקה, רבינו הגר"מ מאזוז, וכן ע"ז הסדר
ושאר מנהיג התורה רבינו הגר"מ מאיה רבינו הגר"י יוסף רבינו הגר"ד יוסף רבינו הגרש"מ עמאר הגרב"צ מוצפי הגר"י כהן הגר"ח רבי הגר"ר אלבז הגר"ש מחפוד הגר"נ הגר"מ והגר"ש בן שמעון הגר"א יוסף ועוד עשרות רבנים אשר הניהגו את ישראל והולכים בדרכי רבותינו מימים ימימה
כבר דנת בזה בארוכה עם הרב @יושב בישיבה והוא הראה לך את הכיוון...
תפסיק כבר עם זה.
 
היי בלי בלגן בבקשה
אני למדתי אצל הגאון הרב סלים שהוא תלמיד חכם משכמו ומעלה ואדם ספרדי מהדורות הקודמים פשוט עניו צנוע עם רוך משולב עם תקיפות ספרדית כמו חכם שלום ועם רגש עצום והוא מקפיד על כל מנהגי הספרדים הישנים בדקדוק והוא בכלל לא אדם ליטאי כמו שכולם מנסים לצייר
בדרך הלימוד הוא גם כן לומד כמו הספרדים מקדמת דנא וכמו שהוא למד מחכם עזרא עטיה ומשלב עם זה עיון ירושלמי של הישיבות הליטאיות
בגלל שהוא למד אצל הליטאים הוא קשור לרבנים שם ומתיעץ איתם וכמו כן הוא עם השקפת עולם ישיבתית וזה דבר חדש בש"ס וימים יגידו אם זה יצליח
 

נכתב שם:​

• הצעד הדרמטי וההתערבות בהנהגה​

באותה שנה בה הקים את הישיבה, הרב סלים הפך מראש ישיבה מכובד לחלק בלתי נפרד מההנהגה החרדית. היה זה כאשר הוא, לצד ידידו משכבר הימים הגאון רבי יהודה עדס, וכן מספר ראשי ישיבות נוספים מעדות המזרח –
הכריזו על הקמת תנועת ‘מרביצי תורה’, אשר ייצג דרך שונה ונפרדת מהנהגת תנועת ש”ס ומרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ”ל.
הרב סלים, שלמד בשלוש ישיבות ליטאיות, היה מקורב למנהיג הציבור הליטאי מרן הרב שך, קיבל הסמכה מגאוני הציבור הליטאי, וביקש מראש ישיבה ליטאי להצטרף לישיבה אותה הקים – המשיך בקו הזה, ולא הסכים לתמוך במפלגת ש”ס, שלא הכפיפה את עצמה לרב שך, שבעיני הרב סלים וידידיו, היה מנהיג הציבור החרדי כולו, ולא רק של הציבור הליטאי.
היה זה לאחר ‘התרגיל המסריח’, וכניסת ש”ס לקואליציית ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. הרב שך, שסייע לרב עובדיה להקים את מפלגת ש”ס והיה ממובילי דרכה גם לאחר שהקים בעצמו את תנועת ‘דגל התורה’ כמה שנים לאחר מכן – התנגד למהלכים של ש”ס, ובין התנועות התגלעו חילוקי דעות חריפים.
אותם ראשי ישיבות ספרדים, בוגרי ישיבות ליטאיות ששמרו לאורך כל השנים על זיקה ליטאית מובהקת, החליטו לפרוש מש”ס ולהכריז באופן רשמי על איגוד ציבור “בני התורה הספרדים” (בדגש על בוגרי הישיבות הליטאיות) תחת מטרייה אחת – מרביצי תורה.
התנועה דגלה בהטמעת שיטות הלימוד מהישיבות הליטאיות בקרב ציבור בני התורה הספרדים, ובמקביל קיימה פעילות פוליטית, כאשר במרוצת השנים אף הריצה מפלגות בבחירות המוניציפליות, אך ברמה הארצית, נותרה מחויבת לתנועת ‘דגל התורה’.
על רמת הצלחתה של ‘מרביצי’ ניתן לחלוק, אבל אין חולק על כך שלמרות שתנועת ‘מרביצי’ אינה פעילה באופן רשמי, מדובר בציבור ענק של בני תורה שנוקטים עד היום בגישה שונה ונפרדת מהציבור הש”סי הרחב, בכל הנוגע למוסדות החינוך, שיטות הלימוד ודרך החיים.
בהמשך הוקם ארגון “עמלי התורה – איגוד קהילות האברכים בארץ הקודש”, הפועל למען גיבוש ציבור האברכים החרדים-ספרדים בארץ ישראל ולמען הקמת וחיזוק קהילות. האיגוד כיום מונה כארבעים קהילות ברחבי ישראל, ונמצא בנשיאותו של הגאון רבי שלה ידידיה זעפראני.
הרב זעפראני, כך מספרים לנו מקורות משני הבתים, נוהג להתייעץ לא מעט עם הרב סלים בענייני ההנהגה ובהדרכת אלפי האברכים הנמנים על ארגון ‘עמלי התורה’. הרב זעפראני נושא בתואר נשיא הארגון ומכווין אותו על כל צעד ושעל, אך כאשר מובאת לפתחו שאלה ציבורית משמעותית, הוא מעביר אותה להכרעה אצל הסמכות העליונה – הרב סלים. ע"כ


זהו, זה רק מה שהיה מטרת הקמת התנועה?
חבל שמסלפים את האמת!
 
היי בלי בלגן בבקשה
אני למדתי אצל הגאון הרב סלים שהוא תלמיד חכם משכמו ומעלה ואדם ספרדי מהדורות הקודמים פשוט עניו צנוע עם רוך משולב עם תקיפות ספרדית כמו חכם שלום ועם רגש עצום והוא מקפיד על כל מנהגי הספרדים הישנים בדקדוק והוא בכלל לא אדם ליטאי כמו שכולם מנסים לצייר
בדרך הלימוד הוא גם כן לומד כמו הספרדים מקדמת דנא וכמו שהוא למד מחכם עזרא עטיה ומשלב עם זה עיון ירושלמי של הישיבות הליטאיות
בגלל שהוא למד אצל הליטאים הוא קשור לרבנים שם ומתיעץ איתם וכמו כן הוא עם השקפת עולם ישיבתית וזה דבר חדש בש"ס וימים יגידו אם זה יצליח
הכרתי את מרן הגר"א כבר לפני שנים ותמיד המורשת הספרדית הייתה חשובה לו מאד!!!
 
באיזה רב מדובר?
אֵין חִלּוּק בְּאִסוּר הַסִפּוּר, בֵּין אִם סִפֵּר מֵעַצְּמוֹ בִּרְצּוֹנוֹ וּבֵין אִם עָמַד עָלָיו חֲבֵרוֹ בִּדְבָרִים וְהִפְצִּירוֹ עַד שֶׁיְּסַפֵּר לוֹ, מִכָּל מָקוֹם אָסוּר (חפץ חיים שמירת הלשון כלל א הלכה ה)
 
צודק
אגב הרב סלים כיבד מאוד את הרב עובדיה ושהיה רב בישיבה שהתבטא שלא כהוגן על מרן זצוק"ל מייד באותו יום הוא סולק מללמד בישיבה
לקח הרבה שנים עד שאותו רב פוטר מהישיבה. אבל עכשיו זה כבר לא משנה.
 
חזור
חלק עליון