• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ראש ישיבת תפרח הרב אביעזר פילץ בכנס אתמול מוצ"ש משפטים אמר דברים נוקבים על מצב הפאות והצניעות כיום

חלק מדבריו

דקה 18​

וכאן הקול קורא!! הקול קורא!!! בת ישראל, בן ישראל, זכור מה יעץ עליך…​

והדמעות, לא של שמחה, גורמות לצרות ח"ו…​

המלחמה צריכה להיות בשורש שהקב"ה יפסיק לבכות, ואז ממילא כל הצרות גם בלי תפילה יחלופו.​

לכן אני שומע קול קורא, קול שקורא לבת... ששוקלת איזה מלבוש ללבוש, עם כל מיני היתרים שאין להם ביסוס… עם צורת לבוש של כיסוי ראש שגרוע מפריעות ראש…​

יש איזה סעיף קטן שאפשר להגיד זה דומה,​

זה דומה לכיסוי ראש אבל זה לא הכיסוי ראש.​

זה פריצות שהקב"ה בוכה עליהם…

וכל אישה כזו וכל בעל כזה צריך לשמוע את הקול קורא של הקב"ה…​

תחשבי רגע! לכל אחד יש ילדים… לכל אחד יש קרובים,.. מה זה דמעות של הקב"ה? איך זה לא לשמוע ולא להרגיש את הכאב של מעלה…​


בדקה 21​

אז צריכים לחשוב מה זה אומר ללבוש בגד שלא כל כך מתאים לחוקי ההלכה?​

מה מה העניין, מה מונח בפאה שלא מוכשרת על ידי גדולי הפוסקים?​

זה אומר… מי יכול לעמוד בפני היד המאשימה של אותו תינוק שמת בעריסה…??

והאמא שואלת למה רבש"ע??? למה התינוק שלי מת? איזה עבירה הוא עבר?​

ואיזה עבירה אני עברתי?​

למה אותו נער שבליל הבר מצוה עולה למרומים ואמא שואלת למה ריבונו של עולם???​

יש איזה יד מאשימה … פלונית…. הכיסוי ראש לא כראוי…. הבגד לא כראוי…. או המכשירים האלקטרונים מגיעים שם הביתה.

אז למה אני אשימה?? כלל ישראל הוא גוף אחד!​

כי תצא אש ומצאה גדיש…​

דווקא הקול אומר קרא עובר דרך הטהורים..​

 
נערך לאחרונה:
מרן ראש ישיבת תפרח דיבר שוב על על מצב הצניעות, בכנס התעוררות בכולל בעיר רחובות בז' אדר.

...אבל יש עוד דבר שאולי בולט לעין – הקב"ה שונא זמה. כל העברות הקב"ה לא אוהב, אבל ישנם דברים שהקב"ה שונא. הענין הזה של המלבוש של הנשים והפאות הפרועות, שאי אפשר להבחין בין אשה נשואה ללא נשואה. זה בכלל נראה כמו דבר טבעי. זה ודאי נגד – אי אפשר להראות את ה... אבל המלחמה הזו על חוסר צניעות בנות ישראל – הכתר, השבח שלהן זה הצניעות – והיא באוהל! הנה היא באוהל – שרה אמנו. זה השבח של שרה – הצניעות. זה היה השבח של כל אמותינו בכל הדורות – הצניעות. בכל הגלויות הלכו עם מלבושים לא תמיד הכי נעימים. צניעות! לדאבוננו, בשנים האחרונות, הכתר הזה לבש שחורים. מחפשים כל מיני היתרים. יש היתר או אין היתר. למה מחפשים היתר? הקב"ה אוהב צניעות. הקב"ה שונא זמה. כשהקב"ה שונא מה הוא עושה? כתוב בפסוק: "במסתרים תבכה נפשי על שבר בת עמי" – מקום יש לקב"ה ומסתרים שמו. מה זה מסתרים? שיש כזה עומק של צער ששום נברא לא יכול להבין. אם זה מדובר על החורבן, שום נברא לא יכול להבין איזה אסון זה לכלל ישראל שביהמ"ק נחרב. במסתרים תבכה נפשי. ושום נברא לא יכול להבין מה כל כך נורא אם הצניעות נפגעת. במסתרים תבכה נפשי. כשהקב"ה בוכה לפעמים הוא בוכה דמעות של שמחה. מי שאינו יכול לעסוק בתורה ועוסק. אותם עמלי תורה שעוסקים בתורה מתוך הדחק. אברכים למאות ואלפים ולעשרות אלפים. זכינו, שלומדים תורה בשעה שהפרוטה לא מצויה, ועל כל כוסית לבן צריכים לחשוב אם יש לי כסף לקנות את זה או לא. יכלו להיות מנהלי בנקים שרודפים אחריהם, כיוון שכל בנק מחפש אנשים נאמנים. יכלו לנהל. רואים כך שאלו שלא עלינו פירשו מן התורה מיד נחטפים, ואתה רואה אותם ראשי חברות, כיוון שסוף כל סוף יהודי שלומד תורה זה חומר גלם אחר. זה דרגת אנוש אחרת. אתם קרויים אדם. ואברכים למאות ואלפים ולעשרות אלפים יושבים והוגים בתורה והאשה עובדת. ואותה אשה שהיו בעצם – יצא לי להבין שהתמכין דאורייתא הכי גדולים שישנם בעולם זה הנשים שלנו, שמוכנות לעבוד שעות נוספות, ומוכנות להניח את הבעל שישב וילמד והיא מטפלת לבד בתינוקות. ומוותרת על שיחה נאה מבעל עם אשתו. שילמד בכולל עוד שעה. נשים קדושות. זה הלב של עם ישראל – הנשים האלו. וכאן השטן שלח ידו בקדשי הקדשים. אני מבין. הנשים האלה שמגדלות את בניהן ובעליהן לתורה, ושליבן מתמלא אושר כשהילד מצליח בחיידר. כשהאבא לקח אותו על כתפיו עם טלית סגורה לחיידר היא עמדה בחלון, ודמעות נפלו לה מהעיניים, שיצליח מוישל'ה שלי, שיגדל. וכשהוא מצליח בחיידר היא שמחה, ובישיבה, ישיבה קטנה, וח"ו לא – אז הבית מלא עוגמת נפש. נשים קדושות. זה הלב, הטוהר של עם ישראל. ופה – מעשה שטן. כאן הוא הכניס אליל לתוך קדשי הקדשים. והקב"ה שונא זמה. אז הוא מדבר אל עמו. תשב אנוש עד דכא..
 
חזור
חלק עליון