אם השגת רשות מהרב אז תוכל לבקש גם לשאול אם מתיר להעלות נזר כהן ח''ב וח''גמצו"ב הספר 'כזית בזמננו' מאת ראש ישיבת 'אבני נזר' הגאון הרב זמיר כהן שליט"א
ויועיל מאודואני אעלה
ועי' בפנים שמביא עדויות בשם מרן עצמו שהורה נפחרק חשוב לציין שהרהמ"ח שליט"א אינו הולך בדיני הכזית וכיו"ב ע"פ פסיקת מרן מאור העולם רבנו הגר"ע יוסף זצוק"ל ויבדל"ח בנו ממשיך דרכו מרן הראשון לציון שליט"א... דלדידן אזלינן לעולם בתר משקל כידוע ואכמ"ל.
אשאל אותו כבר,אם השגת רשות מהרב אז תוכל לבקש גם לשאול אם מתיר להעלות נזר כהן ח''ב וח''ג
ואני אעלה
שאני שלחתי לרב מייל הוא לא ענה לי כנראה מחמת העומסאשאל אותו כבר,
כן את הקבצים(אגב לא הבנתי יש לכם אתו כבר בקובץ פידיאף?)
לגבי ספר ההקדמות שאלתי את הרב ע"כ בעבר והוא הסכיםולכן כדאי שגם תשאל אותו לגבי ספר ההקדמות לבני תורה שאעלה
הועלהלגבי ספר ההקדמות שאלתי את הרב ע"כ בעבר והוא הסכים
עיקר דעת הראשונים והאחרונים שמשערים בנפח ולא במשקל כפי שכתב הגרא"ח נאה וקאו בספר" כזית השלם".הרב @ראובן יוסף מיארה כתב:
לקראת חג הפסח הבעל"ט בגדר "שואלים בהלכות החג", שמחים אנו לפרסם כמה תיעודים נדירים של מרן זיע"א בענייני שיעורי תורה, וכן כמה מאמרים שכתבנו בס"ד בנושא.
מצר"ב הקלטה של מרן זיע"א בעניין שיעור הזית, שבו הוא חושף זרוע קודשו ואומר בקולו שהוא יודע גם יודע שהזיתים של היום הם קטנים ממה שמסרו לנו רבותינו ואעפ"כ יש לשער אך ורק כפי שהורו הפוסקים.
וכן מצורף קונטרס שאנו זוכים עתה להוציאו ובו תשובות ומענות ברורות לכמה ממחברי הזמן, שרצו לערער על המסור בידינו ולהוריד את שיעור הזית לכ-5 סמ"ק. ושם צירפנו בס"ד גם תמונות ברורות שרואים עין בעין גודל של זית ממוצע ששוקל כ30 גרם.
כמו"כ מצורף הקלטה [וכן תמליל] של מרן זיע"א שאומר בקולו בצורה ברורה שאף בדברים שיש בהם הפרשים מהנפח למשקל יש לשער רק במשקל.
ומצורף עלון מתומצת ומבואר בקצרה בעניין זה.
ואתה מוזמן לקרוא את הספר "שיעורי אכילה במשקל" בכדי לדעת ולברר את הסוגיא לעומק בכדי להגיע לאמיתה של תורה.עיקר דעת הראשונים והאחרונים שמשערים בנפח ולא במשקל כפי שכתב הגרא"ח נאה וקאו בספר" כזית השלם".
אני ראיתי לא מעט בנושא והגרא"ח נאה שהיה מומחה בנושא זה כתב שרוב הראשונים והאחרונים דעתם שמשערים בנפח ולא במשקל.ואתה מוזמן לקרוא את הספר "שיעורי אכילה במשקל" בכדי לדעת ולברר את הסוגיא לעומק בכדי להגיע לאמיתה של תורה.
אתה בטוח שקראת את הקבצים שהבאתי לעיל או שהגבת קודם שקראת אותם?!לגבי שיעור כזית, כשם ששיעור כביצה הוא לפי גודל ביצה, כך שיעור כזית אמור להיות לפי גודל זית. גודלו של זית בינוני גם בזמן הקדום וגם בזמננו הוא כשישה סמ"ק אלא שאותם קדמונים שלפי הבנתם הסיקו שהוא חצי מכביצה לא ראו זיתים ולא ידעו גודלם של זיתים.
כבר אמרתי שאין מקום לדון בזה טרם שקראת את הספר הנ"ל.אני ראיתי לא מעט בנושא והגרא"ח נאה שהיה מומחה בנושא זה כתב שרוב הראשונים והאחרונים דעתם שמשערים בנפח ולא במשקל.
מחילה מכת''ר בכל ספרו השיעורים הם במשקל של גרם וכן העידו בזה בניו שלא שינה דעתו כמובא בפתיחה לספר שעורי אכילה במשקל [וכן ראיתי בעוד ירחון מבן אחר שלו ואמ''א]כפי שכתב הגרא"ח נאה
בזה כולם מודים שהעיקר נפח רק הנידון אם אפשר להמיר למשקל וגם בזה מבואר מתשובות הגאונים שאפשר ועיקר המחלוקת בדברים שיש הפרש מחמת החללים אם הם מצטרפיםאני ראיתי לא מעט בנושא והגרא"ח נאה שהיה מומחה בנושא זה כתב שרוב הראשונים והאחרונים דעתם שמשערים בנפח ולא במשקל
הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א דווקא אמר בשיעורו שהעיקר הוא לשער במשקל (ראיתי בעלון של השיעור שעסק בנושא) ואף הביא את הגרא"ח נאה כמי שסובר כך וזה בהחלט תמוה מאוד ובפרט לגבי דעת הגרא"ח נאה. העובדות הן כפי שכתב הגרא"ח נאה שהרוב והעיקר הוא שמשערים בנפח ודבריו מוכיחים שהוא עצמו סבור כך.מחילה מכת''ר בכל ספרו השיעורים הם במשקל של גרם וכן העידו בזה בניו שלא שינה דעתו כמובא בפתיחה לספר שעורי אכילה במשקל [וכן ראיתי בעוד ירחון מבן אחר שלו ואמ''א]
בזה כולם מודים שהעיקר נפח רק הנידון אם אפשר להמיר למשקל וגם בזה מבואר מתשובות הגאונים שאפשר ועיקר המחלוקת בדברים שיש הפרש מחמת החללים אם הם מצטרפים
?!?!ואף שמרן הורה לרבים
אולי יודה שמי שבטוח לשער בנפח יכול לעשות כן בבחינת הוראה ואין מורין כן