• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

רבם דקרו!!! - מחאה אדירה על ביזוי כבוד התורה!! - נבלה נעשתה בישראל! - רבותינו למרמס א"א לשתוק!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הרב סאלים לא יסכים להיות חבר במועצת כשהוא לא נשיא.
הנשיאות איננה עניין פורמאלי - היא עניין מהותי שקובעת את כל סדר היום והלך הרוח של המפלגה.
אם כך אולי שהרב הילל הירש יהיה ג"כ המנהיג?
מה שייך מסכים או לא?

זה תנועה ששנים ע"ג שנים לחמו בה, היחיד שימשיך וצירך להמשיך להנהיג בה זה מרן הראש"ל



וזאת למודעי, כי איני משיב לנושא זה עוד
בעזר ה' עלי
והרוצה להחכים ---
 
נערך לאחרונה:
הרבנים @לשמור ולעשות @אליהו נחום @דבק בתורת מרן -

אני מרגיש שהדיון איתכם מלווה בהרבה אמוציות שנשענים על דברים עתיקים.
ולכן בל"נ ביום הקרוב אני לא אגיב עוד באשכול זה.
(שו"ר שכבר הקדימני הרב דבק בתורת מרן.)

אף שמן הסתם הודעה זו תשמח אתכם, אין לי בעיה בכך,
ואני שמח לשמח אחים שלי, אף שאינני מכירם.
 
הרי יתד הוקם ע"י הרב ש"ך זצ"ל והרב שטינמן עשה מהפך בענין זה
ואעפ"י שהרב שך היה המנהיג של הציבור הליטאי כמו מרן זיע"א בציבור הספרדי מ"מ היום מי שמנהיג את הציבור הליטאי הגרד"ל וכו' אין להם קשר לרב ש"ך וכן לכל מנהיגי דגל התורה שהיו הם לא כ"כ הלכו בדרכו של הרב ש"ך ואדרבה הגר"ש אוירבעך זצ"ל הוא היה ממש תלמיד דהרב ש"ך וידע לעמוד על דעת רבו ואע"פ כן ידע רוב הציבור הלטאי כי דור דור ודורשיו ודור דור ומנהיגיו
וה"ה לדידן לאף א' אין בעלות לא על מפלגה ולא על עמותה הרבנים של היום אם הם שונים ממרן זיע"א עלינו לקבל אותם ואע"פ שמרן הקים ת ש"ס מה בכך הרי כל מטרת מרן להרים קרן הספרדים וב"ה הינה קמה וגם ניצבה בזכות מרן
לדבריך הרב סלים הוא מנהיג הציבור הספרדי? חחחחחחחחח ועוד פעם חחחחחחחחח
 
צריכים לפתוח מפלגה חדשה "מורשת מרן"
בנשיאות מרן הראשון לציון שליט"א
ב"מורשת" יהיו כל ותיקי וחסידי מרן זיע"א.
אל לנו לשכוח כי בזמנו דרעי איים לפתוח מפלגה, כעת הגיע הזמן לאיים עליו.
אם הרב סאלים יהיה חבר במועצת, לא תצביע ש"ס??? א"כ צריך לעדכן את אריה שבמהלך הזה עוד קולות הוא בטוח לא הרוויח, אולי הפסיד
כתבתי במקום אחר בפורום ואני שב וכותב פה.
לדעתי הסיפור הוא שש"ס התבססה בצורה טובה מאוד (הרבה בזכות מרן שליט"א). ולמרן שליט"א אין מפלגה אחרת שהוא יכול להגיד לא להצביע לש"ס (כרגע ג' לא רלוונטי) ואריה הבין את זה ומשתמש בזה לעשות מה שהוא רוצה.
אני חושב שאם רוצים להפסיק את הזלזול הנ"ל צריך להראות לאריה שיש לנו אלטרנטיבה אחרת שאם מרן שליט"א יגיד- ש"ס תקרוס, ותקום מפלגה חדשה.
 
כדאי להראות את כל הנושא לאריה דרעי (לשלוח לו מייל עם הקישור לכאן)
והכי חשוב זה לדעת שמרן פאר הדור והדרו רבינו יצחק יוסף שליט"א גם אם לא יהיה לו את התואר נשיא המועצת, הוא רבם של כל הספרדים, רובם ככולם הולכים לאורו של הילקוט יוסף והעין יצחק ושאר ספריו. וגם אם מרן לא ימונה לנשיא, אין זה מגרע כלל מערכו.

כמובן שאם היה ביזוי כבוד התורה של מרן הרב יצחק יוסף, אני מוחה על כך.

הודעה כללית (לא כלפי מישהו מסוים, אלא כללי): חשוב מאוד שגם אם עושים מחאה, שלא יכתבו על רבנים! לנו אסור לדבר על רבנים, אלא רק לגדולי ישראל יש את האפשרות הזו, לא לנו! לכן כשכותבים , לא לדבר או לכתוב על רבנים.
 
רק משיח יגאל אותנו! תראו מה זה שנה שעברה שהכניסו את חברי המועצת החדשים אמרו שזה הכנת הקרקע לכניסת מרן שליט"א לנשיא מועצת חכמי התורה. ואף אמרו שלכן קוראים לגר"ש בעדני 'זקן המועצת' וכן לגר"מ מאיה אח"כ 'זקן המועצת'. לאחר מס' חודשים אנשי הרב סלים אמרו שהרב יצחק מעוניין בהנהגה משותפת עם הרב סלים בנשיאות המועצת. וכיום הם כבר אומרים שהרב סלים הנשיא. ומרן אפילו לא חבר במועצת. אין בושה! רק תדעו! במידה ובחודשים הקרובים ככל הנראה עד הילולת מרן זיע"א אם מרן שליט"א לא ימונה רישמית לנשיא המועצת דבר המובן מאליו, ללא קשר לכבוד ח"ו, אלא פשוט רצוננו לראות את מלכנו, את זה שמעתיק השמועה מדור דור, זה שנשאר לנו לנחמה בדור זה ממשיך מסורת אביו מקים ומציל יהדות ספרד. וכל המדברים דלעיל כביכול אז מה עם מרן זצ"ל הציל כיום אפשר רב אחר שלא בדרכו של מרן כמו שעשו עם הרב שך. לא דמי מילתא למילתא. אין אנו בני הספרדים כבני אשכנז. אנו משתדלים בכל כוחנו להיות נאמנים לרבותינו ובפרט למרן ע"ה שתורתו תורת אמת. בכל מקרה אין לי ספק שאם אכן יוודע לציבור הרחב אברכים, בני הישיבות ועמך בית ישראל שתנועת ש"ס כבר לא בדרכו של מרן. או במילים אחרות מרן שליט"א לא מורה להצביע ש"ס זה יהיה סתימת הגולל על ש"ס. אבל תשכחו שזה יקרה. ובכל מקרה רוב חברי המועצת יעזבו ואז מי ישאר... מאתיים אנשי מרביצי. די לבדיחות. חבל שנכנסים לזה, באמת זה דבר הזוי אם זה יקרה. וה' יושיע את עמו ישראל
 
עוד דבר הוסיף: ברוך ה' אנו בני עדות המזרח, אוהבים מכבדים ומוקירים את כל חכמי ישראל אין את זה בשום ציבור! תראו אז בהתפלגות עץ וג' שאז מי שזוכר היו טופ 3 גדולי דור לליטאים הרב אלישיב, הרב שטיימן והרב אוירבך. ואז בעת שנפטר הרב אלישיב והחליטו שהרב שטיימן המנהיג פשוט מחקו כביכול את הרב אוירבך למרות שהיה מבכירי גדולי הדור. וככה גם בגור ועוד.. ואכמ"ל. בשונה מהם אנו בני עדות המזרח כ"כ מעריכים רבנים אפילו אם אינם בדרך שלנו, אף אחד! אף אחד! (אני בכל מקרה לא שמעתי, אך יתכן שוליים) לא מעיז לדבר על רב, ואף על רבנים שלא משתווים לסדרי גודל של מעמד רבני אשכנז במריבות תלמידיהם. בכל זאת כולם מכבדים את הרב מזוז גם בזמן שהוא לא הלך בדרך מרן (ב"ה היום הדבר השתנה) ואף אחד לא קרא לו בשמו הפרטי או עשה נידויים וחרמות והתפלגות קהילות אלא הכל ממש על אש נמוכה עם כבוד לחכמי ישראל. וכך השתא עם הרב סלים כולנו מכבדים אותו וכן שאר הרבנים למרות שלכאורא זה לא בדרך רבותינו. אשרינו בני עדות המזרח! ואל לנו ללמוד מדרכי אשכנז בעניין הזה. וד"ל.
 
כמובן אני יבהיר בדבריי. אני מייחל שכל רבותינו יהיו בתנועת ש"ס יחדיו. ובראשם גדול דורנו עמוד האש מרן שליט"א. הגאון הגדול הרב משה צדקה, הגאון הגדול הרב אלבז, הגאון הגדול הרב מאיה, הגאון הגדול הרב סלים, הגאון הגדול הרב מחפוד, הגאון הגדול הרב יהודה כהן ועוד... לאורם נלך! מקווה שלא יהיה חלילה שום פילוג בציבור שלנו ובשום מקום בעם ישראל ושיבנה בית המקדש במהרה בימנו אמן
 
אני משתדל לא להכנס לזה בפרהסיה, אבל לצערי נראה לי שיש פה מחלוקת שורשית [היינו 'מאי קסבר'] בין שני הצדדים, ואשתדל לפרט:
הצד של ה'מרביצי' נראה שאוחזים שש"ס זה לא דוקא 'מרן' [על אף שרוב האנשים והמון בני ישיבה ואברכים, ובינהם עבדכם הנאמן מצביעים ש"ס רק בגלל מרן זצ"ל] אלא תנועה שאמורה לייצג את כל הצדדים והגוונים [לפי מה שהבנתי זה עכ"פ כל עוד הם גם מקבלים, כי לפי הבנתי עד היום הם לא הצביעו לש"ס] ולכן זה נראה טבעי בעיניהם שגם רבנים שמתנגדים נחרצות למרן זצ"ל יהיו חלק מש"ס ואף יובילו.
והצד השני - אוחזים שש"ס זה מרן זצ"ל, וכל מה שהוא לא מרן זצ"ל ודרכו [בלשון המעטה, כי הם ממש התנגדו לדרכו], לא צריך להיות חלק מש"ס, ומי שצריך להוביל את ש"ס, זה בנו, שהוא ממשיך בדרכו והשקפתו.
כך נראה לי לסכם את שורשם של דברים, ואידך זיל גמור.
 
נערך לאחרונה:
לא נכון היסטורית.
כפי שנכתב בפורום באיזה מקומן.
נכון היסטורית. מרן טרח ועמל רבות למצב שבו הרשת נמצאת כיום. גם כלכלית וגם רוחנית. בלי הטרחה שמרן טרח ועמל לא היו מגים לנתונים שבו נמצאים כיום. ומי שמכחיש את זה, הוא משקר לעצמו. כמובן שבהקמה היו חכם בן ציון והרב צדקה זצוק"ל.
מה המטרה שאתה כותב את זה? לזלזל במרן? לשכתב היסטוריה? מה מפריע לך?
 
כיון שכתבתי שאני לא אכתוב ביום הקרוב אני נמנע מלהגיב לכמה הודעות שראיתי.
רק הבהרה קטנה לגבי מה שכתבתי מקודם שאולי תסייע להרגיע את הרוחות.


יש הבדל בין נשיאות פורמאלית לנשיאות מעשית, והיינו שיש הבדל בין מי שרשמית עומד בראשות מועצת החכמים לבין מי שמנהל בפועל את המועצת (הרי כולנו יודעים שבפועל מי שקבע בזמן מרן הוא מרן לבדו והמועצת היתה כאסמכתא לדבריו).
לגבי נשיאות פורמאלית אין לאף אחד התנגדות (עכ"פ לא לגורמים שאני מדבר בשמם) שהרב יצחק יהיה הנשיא, ולענ"ד זה מה שיקרה.
השאלה מי ינהיג את התנועה ועל פי מי יתקבלו ההכרעות,
ובזה פשוט שכיון שהרב סאלים מייצג עמדה אחרת יצטרכו להתחשב בדעתו בדיוק באותה רמה שמתחשבים בדעת נשיא המועצת.
 
כמובן שבהקמה היו חכם בן ציון והרב צדקה זצוק"ל.
מה המטרה שאתה כותב את זה? לזלזל במרן? לשכתב היסטוריה?
לפני שאתה מדבר על שכתוב היסטוריה לך תעשה שיעורי בית.
מקימי הרשת היו חכם יהודה צדקה וחכם בן ציון נ"ע, לאחר מכן הם צירפו את חכם עובדיה ז''ל לנשיאות משותפת ברשת.
ראובן דנגור למיטב ידיעתי עדיין חי ואתה יכול לברר מולו, וכן אצל הרב יהודה כהן שליט"א ראש ישיבת יקירי ירושלים.
גם באחד הספרים שהוציאו על חכם בן ציון ז''ל יש הרבה חומר בענין. צא וראה.
מטרתי היא היסטורית נטו.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון