הנה דן המנ"ח (מצ' תקא) לגבי האיסור למלך להרבות נשים, שנימא שהקידושין לא חלו משום אי עביד לא מהני. ויל"ד אי גם בלא ירבה לו סוסים כן, ובפשוטו משמע שאינו כן.
שו"ר בס' המפתח על הרמב"ם (הל' מלכים פ"ב ה"ג) שמצויין לישועות מלכו כתבים סי' יז יח, ובסי' יז כתב שלא ירבה לו נשים יתכן שלומדים משאר חייבי לאוין שחלים הקידושין, ובסוסים יל"ע, ובסוף סי' יח כתב שכיון שכתוב בתורה הטעם י"ל דמהני.
שו"ר בס' המפתח על הרמב"ם (הל' מלכים פ"ב ה"ג) שמצויין לישועות מלכו כתבים סי' יז יח, ובסי' יז כתב שלא ירבה לו נשים יתכן שלומדים משאר חייבי לאוין שחלים הקידושין, ובסוסים יל"ע, ובסוף סי' יח כתב שכיון שכתוב בתורה הטעם י"ל דמהני.