בעל הטורים פרק יז פסוק ג:
את מחתות החטאים האלה בנפשותם שנתחייבו על עסקי נפשותם כדריש לקיש דאמר ר"ל מאי דכתיב בחנפי לעגי מעוג חרק עלי שנימו בשביל חנופה שהחניפם קרח על עסקי לגימא חרק עליהם שר של גיהנם שנימו. חרק. אותיות קרח:
ובשפתי כהן על התורה הוסיף על זה:
וחרק שיניו על רקח שהוא אהרן, וחקר על שלשלת היוצאה ממנו, והוא קרח מהחקירה, וניבא ולא ידע מה ניבא, ובטח בעושרו, ושלמה צווח ואמר (משלי יא, כח) בוטח בעושרו הוא יפול, שנפל לגיהנום שנאמר וירדו חיים שאולה.
והנה מה שכתב שרקח הוא אהרן - לכאורה הכוונה שאהרן מקטיר הקטורת שנקראת רוקח מרקחת,
אלא שקצת יש לעיין מדוע לא אמר שאכן לקח קטורת.
ואולי אפשר להוסיף שלשון התורה "ואת הקדוש והקריב אליו", וקרח היה רָחֹק.
את מחתות החטאים האלה בנפשותם שנתחייבו על עסקי נפשותם כדריש לקיש דאמר ר"ל מאי דכתיב בחנפי לעגי מעוג חרק עלי שנימו בשביל חנופה שהחניפם קרח על עסקי לגימא חרק עליהם שר של גיהנם שנימו. חרק. אותיות קרח:
ובשפתי כהן על התורה הוסיף על זה:
וחרק שיניו על רקח שהוא אהרן, וחקר על שלשלת היוצאה ממנו, והוא קרח מהחקירה, וניבא ולא ידע מה ניבא, ובטח בעושרו, ושלמה צווח ואמר (משלי יא, כח) בוטח בעושרו הוא יפול, שנפל לגיהנום שנאמר וירדו חיים שאולה.
והנה מה שכתב שרקח הוא אהרן - לכאורה הכוונה שאהרן מקטיר הקטורת שנקראת רוקח מרקחת,
אלא שקצת יש לעיין מדוע לא אמר שאכן לקח קטורת.
ואולי אפשר להוסיף שלשון התורה "ואת הקדוש והקריב אליו", וקרח היה רָחֹק.