Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
אכן דעת הנתיבות המשפט (באורים סימן רלד ס"ק ג) שמי שעבר בשוגג על איסור דרבנן אין צריך שום כפרה, וכאילו לא עבר.
אמנם הבנתי שיש פוסקים שחולקים עליו. ומסתמא כתב הרב חותה אליבא דכו"ע.
לא זכור לי הוספת דברים אלו ברע"א אא"כ כוונתך לומר שהוא לא התכוין להפוך בתחילת התפילה
ובהבנת רע"א היא שאין להסתפק במאוחר שהרי זה ששכחת המצב שהיה בו ולא שזה מוליד ספק דיני
ואיך משהו פעם הגדיר לי שזה כבר יצר הרע שמכניס אותך לספקות חדשות שאתה לא זוכר
אכן מה שכתבתי מופיע בבפסק המשנה ברורה (סימן קיד ס"ק לח. וחזר על פסק זה שוב בסי' תכב סק"י)
בשם המור וקציעה והמגן גבורים (ולא רעק"א) וז"ל:
ואם ברור לו שהיה בדעתו לזכור מעין המאורע [לענין הזכרה ושאלה ויעלה ויבא וכה"ג] בתוך התפלה,
ולאחר זמן מופלג נפל ספק בלבו אם זכר בתפלה או לא,
אין צריך לחזור ואם נתעורר הספק מיד אחר התפלה יש לחזור, עכ"ל.