שאלה בעניין הספירה

בילקוט יוסף פסק שרשאי להמשיך לספור בברכה מטעם ספק ספיקא
נראה לי שהוא התכוון למקרה אחר...
בילקו"י התיר אם מסופק אם ספר, אבל בשאלה הנ"ל הוא כותב שהוא מסופק אם ספר עם ברכה, והיינו שספר רק שלא זוכר אם בירך, ובכה"ג פשוט שימשיך לספור עם ברכה.
 
נראה לי שהוא התכוון למקרה אחר...
בילקו"י התיר אם מסופק אם ספר, אבל בשאלה הנ"ל הוא כותב שהוא מסופק אם ספר עם ברכה, והיינו שספר רק שלא זוכר אם בירך, ובכה"ג פשוט שימשיך לספור עם ברכה.
לעניות דעתי נראה שכוונתו אם ספר.. שהרי מה הסבירות שיספור בלילה בלא ברכה?! לכן התשובה דהוי ספק ספיקא היא נכונה, השואל לא סגנן כהוגן
 
לעניות דעתי נראה שכוונתו אם ספר.. שהרי מה הסבירות שיספור בלילה בלא ברכה?! לכן התשובה דהוי ספק ספיקא היא נכונה, השואל לא סגנן כהוגן
לא לא ,כוונתי הייתה אם ספרתי בלי ברכה מה אעשה
 
לא לא ,כוונתי הייתה אם ספרתי בלי ברכה מה אעשה
לכו"ע יכול להמשיך לספור בברכה.
ברכות אינן מעכבות, ולכן מי שספר בלילה בלי ברכה (או אפי' ששכח לספור בלילה וסבר בבוקר, כמובן בלי ברכה), יכול להמשיך מכאן ולהבא לספור עם ברכה.
 
חזור
חלק עליון