ראיתי 2 הנהגות של מרן בספר הנפלא "מנהגי הראש"ל חלק א' " שרציתי לשאול ולהבין מה לא מסתדר לי לגביהם:
1. מובא שם שהרב נהג בעת התספורת לקרוא בספר. רציתי לשאול,אני יודע שאחרי תספורת צריך לנטול ידיים, זה לא אומר שידיים בזמן תספורת טמאות בעצם?
2. מצטט את ההלכה ואת ההערה כי לא הבנתי כלום ושום דבר(כנראה גם כי אין לי ככ מושג בלבן..)
"כשהיה במצרים ולא היה שם לבן כשר,היה לוקח חלב טמא ומקפיאו בחלב כשר באופן שיש בבשר ס' כנגדו , ומזה היה עושה הלבן"
הערה וביאור: "וע"ש שביאר שאין בזה "דבר המעמיד" שאפי' באלף לא בטיל,שהרי החלב הטמא אינו נקפא, וכ"ש שאינו מקפיא אחרים. וגם משום אין מבטלין איסור לכתחילה" אין כאן- הרי כאן אינו חפץ בצחצוחי החלב הטמא לבטלם,וכל חפצו רק בחלב הכשר כדי להעמידו"
אז כמה שאלות על זה:
א. מה זה אומר לקחת חלב טמא ולהקפיאו בחלב כשר? לערבב את שניהם ולשים במקפיא?
ב. אם כן אז איך אין בזה ביטול איסור לכתחילה? ומה משמעות העניין שאינו חפץ בצחצוחי החלב הטמא לבטלם(ובכלל מה זה צחצוחי חלב?)
ג. איך בהערה הוא אומר שהחלב אינו נקפא אם בהלכה אומר במפורש שלוקח חלב טמא ומקפיאו בחלב כשר?
1. מובא שם שהרב נהג בעת התספורת לקרוא בספר. רציתי לשאול,אני יודע שאחרי תספורת צריך לנטול ידיים, זה לא אומר שידיים בזמן תספורת טמאות בעצם?
2. מצטט את ההלכה ואת ההערה כי לא הבנתי כלום ושום דבר(כנראה גם כי אין לי ככ מושג בלבן..)
"כשהיה במצרים ולא היה שם לבן כשר,היה לוקח חלב טמא ומקפיאו בחלב כשר באופן שיש בבשר ס' כנגדו , ומזה היה עושה הלבן"
הערה וביאור: "וע"ש שביאר שאין בזה "דבר המעמיד" שאפי' באלף לא בטיל,שהרי החלב הטמא אינו נקפא, וכ"ש שאינו מקפיא אחרים. וגם משום אין מבטלין איסור לכתחילה" אין כאן- הרי כאן אינו חפץ בצחצוחי החלב הטמא לבטלם,וכל חפצו רק בחלב הכשר כדי להעמידו"
אז כמה שאלות על זה:
א. מה זה אומר לקחת חלב טמא ולהקפיאו בחלב כשר? לערבב את שניהם ולשים במקפיא?
ב. אם כן אז איך אין בזה ביטול איסור לכתחילה? ומה משמעות העניין שאינו חפץ בצחצוחי החלב הטמא לבטלם(ובכלל מה זה צחצוחי חלב?)
ג. איך בהערה הוא אומר שהחלב אינו נקפא אם בהלכה אומר במפורש שלוקח חלב טמא ומקפיאו בחלב כשר?