אבל צריך לענות כשיש מקורות..
ראשית, הבאתי לך מקורות מדברי הרמב"ם והחזו"א למושג זילותא דשבת
שנית, הסברתי לך שדבר שהוא מילתא דמסתברא ל"צ לו מקור
אלא מאי? שיש דיון אחר לגמרי: מה הופך להיות "מקובל" בציבור שכבר שימושו יותר בשבת, ולזה צריך באמת גדולי הדור שיאמרו מתי הזמן שכבר יהפוך למקובל שיהיה מותר בשימוש, שאז כבר לא יהא זילותא דשבת.
הפוסקים שהתירו, לא שהם סוברים שאין בזה זילותא דשבת בעצם, אלא שכיום זה הפך למקובל ובנ"א לא רואים בזה זילותא
לגבי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, היות והמקור לזה הובא במעין אומר, אז איני סומך ע"ז כלל! גם המחבר הרב נקי בעצמו כתב לא לסמוך ע"ז [כי כתב מקופיה וכו'] וגם הרב יצחק יוסף כמה פעמים אמר שא"א לסמוך על ספר זה.
ואם היה מקור מוסמך לדעתו של מרן זצ"ל הייתי מבטל דעתי מיד כמובן.
בפרט שלא מסתבר שיורה להתיר בזה, שהרי הוא נפטר לפני כ-12 שנה וגם שאל אותו כמה שנים לפני (מן הסתם) וא"כ עברו לפחות 15 שנה, ואז בודאי שהשימוש בזה לא היה נפוץ כ"כ אם בכלל, ולא היה נחשב למקובל כלל!
לגבי הרב בוטבול, אם אמר כך, יורשה לי לחלוק עליו שלעת עתה שנת תשפ"ו השימוש במכשיר זה עדיין לא הפך למקובל כלל בשימוש בשבת
והוא היחיד שמתיר את זה, ומרן הראש"ל שליט"א והגר"ב חותה והגר"א מלכא ועוד אוסרים, הרי שכולם החשיבו דבר זה לזילתא, ועדיין אין זה מקובל בציבור.
לכן להלכה יש להורות בזה כפי שפסק מרן הראש"ל הגר"י שליט"א