הרב ירון אשכנזי כל שנה מפרסם ששמע ממרן זצ"ל שהשיעור נקבע בר"ח אדר ולא צריך לבדוק כל יוםיש לבדוק ולהתעדכן החל מיום שישי א' באדר ב' למי שנותן ביום זה.
מי שנותן בתענית אסתר יש לו לבדוק סמוך לאותו היום.
מסתבר שהוא דיבר בסתמא שלא ידוע שיש תנודות חזקות בכסף ובדולר, והשינויים הקלים שיש לא מעלים ולא מורידים, אבל כשידוע שיש שינויים לא מיירי.הרב ירון אשכנזי כל שנה מפרסם ששמע ממרן זצ"ל שהשיעור נקבע בר"ח אדר ולא צריך לבדוק כל יום
עיין בקובץ "בית יוסף" גיליון מ"ז (תשפ"ב) סי' קכ"ד, במאמרו של הגר"ש ללוש שליט"א בעניין.עוד יש לעיין מדוע נקט מרן שליט"א שהשיעור הוא 9.6 גרם ולא 9 גרם כמו שנקט מרן זצ"ל.
מה גם שלפי מה שהאריכו חכמי וחוקרי המטבעות בדורנו השיעור האמיתי הוא אף פחות - 8.5 גרם.
וכן בשיעור בלווין פ' ויצא מרן אמר שטוב להחמיר לזה. וכן בילקו"י ברכות (שייצא לאור) כתב כן.עיין בקובץ "בית יוסף" גיליון מ"ז (תשפ"ב) סי' קכ"ד, במאמרו של הגר"ש ללוש שליט"א בעניין.
אתמול שאלתי את מרן שליט"א, אם זה ישתנה בגלל המלחמה.כעת בגלל הלחימה באוקריאנה יש תנודות בערך הכסף ובערך הדולר, וצריך לבדוק בכל יום לגופו.
דבריו, אם נאמרו [כידוע אין לסמוך על שאלות ששואלים רב בתוך כדי הליכה או לאחר התפלה וכדומה, וכנודע ממה שכתבו על ספר מעיין אומר ועוד, ואין צריך להאריך בזה כאן], צע"ג. גם מנהג צריך לקיים כדינו. ושיעור שנקבע לפי תאריך של כ"א באדר א' לא מעלה ולא מוריד. בשלמא אם היה לפי א' באדר ב' שזה הזמן שמשמיעין על השקלים היה מקום לשמוע, וגם זה אינו מוכרח, אולם אדר א' אינו זמן הנתינה וההכרזה כלל.אתמול שאלתי את מרן שליט"א, אם זה ישתנה בגלל המלחמה.
וענה לי בשפה ברורה, שכיון שהרבה ראשונים כותבים שאי"ז חיוב אלא מנהג בעלמא, לכן יש לפרסם את השיעור כפי שכתב במכתב הנ"ל. ולא לבלבל את הציבור.,במ
דבריו נאמרו!!!דבריו, אם נאמרו [כידוע אין לסמוך על שאלות ששואלים רב בתוך כדי הליכה או לאחר התפלה וכדומה, וכנודע ממה שכתבו על ספר מעיין אומר ועוד, ואין צריך להאריך בזה כאן],
לכאורה כיון שזה הולך למקום תורה וכדו' כל המוסיף מוסיפין לו.האם גם במנהג של נתינת זכר למחצית השקל מקפידים על "לא ירבה ולא ימעיט"? ונפק"מ, מישהו ביקש ממני לתת לו הזכר הנ"ל, ובגלל התנודות במחיר הכסף חשבתי ליתן לו בל"נ 50 ש"ח, שבזה לכאורה אצא יד"ח כל השיטות והדעות כולל התנודות וכו', אבל אח"כ חככתי בדעתי דלאו אריך למיעבד הכי, דלא ירבה כתיב, וצ"ע