• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שירים מזמר חילוני

מולסון

Active member
שלום לכל חברי הפורום.
יש מישהו שיודע מה דעתם של גדולי ישראל בעניין שמיעת שירים עם תוכן טוב או אפילו פסוקים מהתנ"ך,
אבל שהזמר ששר אותם הוא חילוני ויכול להיות שמחלל שבת וכו'?
עדיף עם מקורות.
תודה רבה
 
 
שלום לכל חברי הפורום.
יש מישהו שיודע מה דעתם של גדולי ישראל בעניין שמיעת שירים עם תוכן טוב או אפילו פסוקים מהתנ"ך,
אבל שהזמר ששר אותם הוא חילוני ויכול להיות שמחלל שבת וכו'?
עדיף עם מקורות.
תודה רבה
שו"ת בית נאמן ח"א סי' ר"נ ומכתב של הגרע"י שם שמותר
 
שלום לכל חברי הפורום.
יש מישהו שיודע מה דעתם של גדולי ישראל בעניין שמיעת שירים עם תוכן טוב או אפילו פסוקים מהתנ"ך,
אבל שהזמר ששר אותם הוא חילוני ויכול להיות שמחלל שבת וכו'?
עדיף עם מקורות.
תודה רבה
היה דיבור על זה בעלון של הרב ללוש פעם

הביא מר' נחמן שמשפיע על הנשמה

אך איני זוכר מה עיקר הדין שמה
 
בשו"ת יביע אומר (ח"ו או"ח סי' ז)
כתב בציפורן שמיר אות ק"י: "השומע קול שיר שאינו של קדושה מטמא אזניו, אזן ששמעה תרשע ויבוא לידי קרי". רח"ל.
עי' בשו"ת ציץ אליעזר חלק יג סימן יב
כתב מרן החיד"א בשם מהר"ם די לונזאנו:
"ולפי שהשיר והשבח לה' יתברך ראוי שיהיה בתכלית השלמות, לכן נאמר (תהלים לג ב) "בְּנֵבֶל עָשׂוֹר [עשר מיני נעימה] זַמְּרוּ לוֹ", כלומר בכל מאמצי הכח. ובדברי הימים (ב כ יט) נאמר: "לְהַלֵּל לַה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל בְּקוֹל גָּדוֹל לְמָעְלָה".
זאת הייתה לי לסיבה גורמת לחבר רוב שירי על פי ניגוני הישמעאלים, שהם מגביהים קולם בשירתם ונעימתם יותר מזולתם. וראיתי קצת חכמים כמתאוננים רע על המחברים שירים ותשבחות להשם יתברך על ניגונים אשר לא מבני ישראל המה, ואין הדין עמם, כי אין בכך כלום." עכ"ל.
 
חזור
חלק עליון